A kiszállítás igazolására szolgáló dokumentumok két csoportra oszthatók.
– derül ki a Deloitte közleményéből. A szabályozás azonban nem egyszerű, hiszen több követelményt is megfogalmaz a dokumentumok körét és tartalmát illetően.
Jóllehet az áfareform célja a vállalkozások adminisztrációs terheinek csökkentése lenne, a rendelkezések szigorúnak tűnnek. A magyar hatósági gyakorlat alapján széles körben alkalmazott CMR okmányok beszerzése például nem mindig könnyű, ami miatt az áfamentesség alkalmazása kockázatos lehet.
Bár a hatóságnak a bemutatott dokumentumok ellenére is lesz lehetősége megkérdőjelezni az áru kiszállításának tényét, az új szabályok segítségével könnyebb lesz eldönteni, hogy az adott ügylet során alkalmazható-e az adómentesség vagy sem
– mutatott rá dr. Schütt Attila, a Deloitte adóosztályának menedzsere.
Ráadásul az új szabályoknak köszönhetően mód nyílik arra, hogy a kiszállítás tényét egyes könnyebben beszerezhető dokumentumokkal igazolják az érintettek. ”Az ilyen dokumentumok beszerzése és rögzítése beépíthető a vállalkozás üzleti folyamatai közé, így nemcsak az adómentes számlázás lesz biztonságosabb, de az adóellenőrzés hatékonysága is jelentősen javítható” – tette hozzá dr. Tancsa Zoltán, a Deloitte adóosztályának partnere.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.