Az összességében kedvezőnek ítélt gazdasági állapotok miatt nem kell hirtelen adóváltozásokra készülni.
A kedvező makrogazdasági környezet a vállalatok döntéseiben és terveiben is tükröződik: a legtöbben bevételnövekedést várnak 2020-tól, és eszközberuházásokat is terveznek.
A hazai pénzügyi vezetők több mint háromnegyede árbevétel-növekedésre számít 2020-ban, és 40 százalékuk szerint ez a bővülés 10 százaléknál nagyobb lesz – derült ki az EY adókonferenciáján. A rendezvényen megkérdezett mintegy 300 döntéshozó 22 százaléka vár csak stagnálást, és mindössze 2 százalékuk számít visszaesésre a következő évben.
A cégek túlnyomó többsége ennek megfelelően tárgyi eszköz beruházásokat is tervez jövőre: a legtöbben (35 százalék) 1 milliárd forintnál kisebb értékben, illetve 1 és 5 milliárd forint között (24 százalék). A válaszadók mindössze 17 százaléka nem tervez ilyen beruházást.
Az EY kérdésére a konferencia résztvevői elmondták, hogy igénylik az adózással kapcsolatos adminisztrációs terhek további csökkentését. A válaszadók közel fele szerint az ÁFA-adminisztráció, egyharmaduk szerint a helyi iparűzési adó jár a legnagyobb teherrel.
Az összetett szabályok és a részletes követelmények miatt a megkérdezettek 17 százaléka szerint a transzferárazás is kiemelt figyelmet igényel. Az EY ezt a vállalati igényt szolgálja új megközelítésű digitális megoldásával, amellyel nagyrészt automatizálható a szükséges dokumentációk elkészítése.
A hazai pénzügyi vezetők igényeivel összhangban zajlanak a jövő évi adóváltozások. A kormányzati adópolitika egyik alappillére a szabályok és az adminisztrációs terhek egyszerűsítése, ami a Pénzügyminisztérium által ősszel a gazdaságvédelmi akciótervhez kapcsolódóan benyújtott javaslatokban is megnyilvánul. Ilyen kedvező változás lehet például az a javaslat, amelyről várhatóan decemberben szavaz a törvényhozás. Ez alapján a jelenleg a munkaadók által fizetendő négy járulékfajta jövő év július 1-jétől beolvad a társadalombiztosítási járulékba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.