BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új szereplők a sportfinanszírozásban

A mai negyveneseknek szinte megfoghatatlan az e-sport fogalma, az Y és Z generáció azonban ebben nő fel. A statisztikai adatok azt mutatják, hogy alaposan átalakulhat a hagyományos sport finanszírozása, az e-sportba egyre több pénz áramlik.

A pénzügyi elemzések szerint a világ e-sport-piaca 2019-ben nagyjából egymilliárd dollár bevételt hozott, jövőre pedig 1,5 milliárd lehet a szaldó. Az idén még 450 millió felhasználóról beszélnek, jövőre már félmilliárd lesz. Az e-sportok nézettsége megelőzi a baseballét, ezzel a világ tíz legnépszerűbb sportja között vannak. Holott a szó hagyományos értelmében inkább a technikai sportágak közé sorolhatók, de valójában nem azok. Az e-sport esetében a videojátékok professzionális szintű műveléséről lehet beszélni, mint a Rubik-kocka-kirakó versenyeknél. Az e-sport – ahogyan a Rubik-kocka is – sokak számára megfoghatatlan, élvezhetetlen jószág, ám az Y és a Z generációt leköti. Sőt, ők játékosként és nézőként is gyakran a hagyományos sportesemények helyett választják.

Fotó: AFP

Számtalan kutatás foglalkozik azzal, hogy a huszonéveseknél miért nem működnek a hagyományos médiához köthető tartalmak. Az új generáció alig tévézik, ritkán jár moziba, nem érdekli a magaskultúra, de nem jár sporteseményekre sem, nem jellemző rá a spórolás, a vagyonfelhalmozás, és meglepő módon a közösségi média is csak ideig-óráig köti le. Ugyanakkor rengeteget költ élményhalmozásra. Ezért értékesíthető ennek a korosztálynak (szinte korlátlanul) az élő zenei produkció, vagyis a fesztivál, az identitását meghatározó influencer- és persze az általa kedvelt videojátékokhoz kötött tartalmak.

A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatják

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.