Közzé tették az Eurostat az uniós állampolgárok online vásárlási szokásait vizsgáló kutatását.
Kiderült, hogy a fő okok, amiért sokan nem vásárolnak vagy rendelnek online árukat, vagy szolgáltatásokat az interneten a fizetési biztonsággal vagy az adatvédelemmel kapcsolatos aggályok voltak, például a fizetési kártya adatainak törvénytelen felhasználása.
Ezek egyben megakadályozták, hogy a 16–74 éves felhasználók 6 százaléka vásároljon vagy rendeljen interneten keresztül 2019-ben, egy százalékponttal kevesebbet, mint 2017-ben (7 százalék), és öt százalékkal kevesebb, mint 2009-ben (11 százalék).
Egyéb akadályok, például a szállítás, az áruk átvételével vagy a visszaküldéssel kapcsolatos bizalmi aggodalmak, a fizetési kártya hiánya vagy a kézbesítési nehézségek, amelyeket az EU-ban az EU-ban az egyének kevesebb, mint 5 százaléka vonzza el az online vásárlást.
Magyarországon a felhasználók 14 százaléka gondolja úgy, hogy kockázatos az interneten vásárolni. A kutatás ugyanakkor nem részletezi az online vásárlások terén, hogy utalással, vagy utánvéttel történnek a rendelések.
Az EU tagállamai között azoknak az aránya, akik a fizetésbiztonságot kifogásolhatónak tekintették, 2019-ben nagyban változott – az észtek 1 százalékától Portugália 23 százalékáig terjedt. Öt EU-tagország kivételével mindössze 10 százalék alatt volt az érték.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.