A cégek szívesen biztosítanak munkavállalóik számára juttatásként vállalati gépkocsit – közölte a Világgazdaság megkeresésére Simonyiné Tóth Judit, a Simonyi és Tóth Kft. ügyvezető igazgatója.
A vezetőkiválasztással és fejlesztéssel foglalkozó vállalat irányítója szerint a dolgozók két esetben használnak manapság céges autót: amikor a járművek egyfajta menedzseri juttatások, és kevésbé a hétköznapi munkavégzéshez szükséges eszközök, és ha a munkakör elvégzése autóhoz kötött.
Talán meglepő lehet, de munkánk során a vezetők kiválasztásakor nemritkán találkozunk azzal a szemponttal, hogy az autó típusa is meghatározó a pályázó számára. Mindez elsősorban a férfiakra jellemző, ha az autókért rajongó, a technikát az átlagnál jobban ismerő szakemberről van szó
– mondta az ügyvezető. Gyakori jelenség az is, hogy valaki a korábbi munkakörében rendelkezett vállalati autóval, és csak akkor fogadja el az új állást, ha ahhoz is jár ez a juttatás.
A céges autó használata inkább a nemzetközi hátterű cégekre jellemző, a magyar vállalatok esetében legtöbbször csak a felső vezetők járnak vele
– mondta lapunknak Pelle Dávid. Az MP Solutions Kft. ügyvezetője szerint korábban bevett gyakorlat volt, hogy a cégek a középvezetőiknek is adtak ilyen juttatást, de sokan közülük mára az erre fordított összeget inkább beépítették a bérekbe.
Azokban a munkakörökben, ahol az ügyfélkör látogatása alapkövetelmény, a céges jármű továbbra is jár, a típusok közül azonban a munkavállalók nemigen válogathatnak.
„A magyar cégek költségérzékenységükből fakadóan általában értékhatárt határoznak meg, és azon belül lehet kiválasztani a tetszés szerinti autót. A nemzetközi cégekre ezzel szemben az jellemző, hogy középvezetői szinten közép-, maximum felső középkategóriában adnak autót, míg felső vezetői szinten prémium-, felső kategóriás autókat biztosítanak” – mondta Pelle Dávid.
A teljes cikket elolvashatják a Világgazdaság pénteki számában
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.