A magyar álláskeresők szívesen lépnének ki az irodai környezetből, és inkább az utazást lehetővé tévő állások iránt érdeklődnek – derült ki a Workania felméréséből. Az állásportál oldalán a legtöbb pályázó a steward-légiutas-kísérő pozícióra jelentkezett, majd az idegenvezető és a coach következett. Nagy volt a kereslet a jól fizető, trendi területek iránt is, amelyek speciális tudást igényelnek. A vizsgálat ezek közé sorolta a CRM-specialistákat, a grafikusokat vagy éppen a marketingmenedzsereket. A bejövő jelentkezések számát tekintve 2019-ben divatszakmának számított a mentőtiszt, a postai kézbesítő és az au-pair (bébiszitter vagy gyermekfelügyelő), holott egy évvel korábban még a lakberendezői, az idegenvezetői és a raktárosi pozíciók iránt érdeklődtek kimagasló mértékben az álláskeresők.
A portál felméréséből ezenkívül kiderült az is, hogy
az előző évben 60 százalékkal több hirdetést adtak fel kékgalléros munkavállalóknak, mint 2018-ban.
Előremutató tendencia, hogy az alacsonyabb végzettségű álláskeresők nagyobb hatékonysággal használták az online álláskeresést: az érettségizett felhasználók 35 százaléka, a szakközépiskolát végzettek 19 százaléka, az általános iskolai végzettségű jelöltek 17 százaléka jelentkezett interneten meghirdetett állásra. A munkáltatók által közzétett leggyakoribb pozíciók közé tartozik a géplakatos, valamint a hegesztő, emellett raktárost, épületlakatost, eladót és segédmunkást is nagy számban kerestek. A kutatás rámutatott továbbá, hogy az elmúlt évek tapasztalataihoz hasonlóan továbbra is a gyártás-termelés, a gépipar, az építőipar és a kiskereskedelem dominált a hirdetések között. Ezeken belül leginkább a hiányszakmákat művelő kékgalléros munkavállalóknak szóló állások ismétlődtek. A megjelenő álláshirdetések alapján tavaly az épületlakatosok, a karosszérialakatosok és a villamossági szerelők iránt ugrott meg legjobban a kereslet, de háromszor több álláshirdetés jelent meg géplakatos, csőszerelő és esztergályos pozíciókban is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.