BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rémisztő, hány vállalkozás nem ismeri a jótállás pontos szabályait

A fogyasztóvédelemi hatósághoz érkező panaszok 40 százaléka jótállással, szavatossággal kapcsolatos.

A vállalkozások 45 százaléka nem ismeri a szavatosság és a jótállás pontos szabályait – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára csütörtökön az M1 csatornán.

Keszthelyi Nikoletta hozzátette, hogy

a fogyasztóvédelemi hatósághoz érkező panaszok 40 százaléka jótállással, szavatossággal kapcsolatos.

A januártól módosuló jótállás szabályait ismertetve elmondta, hogy a termék árához igazodó, sávos jótállási időtartamokat vezetnek be:

  • a 100 ezer forint alatti termékek kötelező jótállása egy év marad,
  • 100-250 ezer forint között két év,
  • a 250 ezer forint felettieké három év lesz.
  • Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt

    A termékek javításának határidején is változtattak, ennek értelmében értesíteni kell a fogyasztót, ha a termék nem javítható 15 nap alatt. Ha három javítás után is meghibásodik a termék, vagy 30 napon belül nem javítható, a vállalkozás köteles kicserélni azt – tudatta. Hozzátette: a szerviznek kötelező lesz tájékoztatni a javítás idejéről a vállalkozást.

    Keszthelyi Nikoletta beszélt arról is, hogy a jótállás érvényesítését 2021-től nem kötik az eredeti csomagoláshoz, és e-jótállási jegyet is bevezetnek.

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.