A vállalkozások 45 százaléka nem ismeri a szavatosság és a jótállás pontos szabályait – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára csütörtökön az M1 csatornán.
Keszthelyi Nikoletta hozzátette, hogy
a fogyasztóvédelemi hatósághoz érkező panaszok 40 százaléka jótállással, szavatossággal kapcsolatos.
A januártól módosuló jótállás szabályait ismertetve elmondta, hogy a termék árához igazodó, sávos jótállási időtartamokat vezetnek be:
A termékek javításának határidején is változtattak, ennek értelmében értesíteni kell a fogyasztót, ha a termék nem javítható 15 nap alatt. Ha három javítás után is meghibásodik a termék, vagy 30 napon belül nem javítható, a vállalkozás köteles kicserélni azt – tudatta. Hozzátette: a szerviznek kötelező lesz tájékoztatni a javítás idejéről a vállalkozást.
Keszthelyi Nikoletta beszélt arról is, hogy a jótállás érvényesítését 2021-től nem kötik az eredeti csomagoláshoz, és e-jótállási jegyet is bevezetnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.