Idén nőhet a családokban az iskolakezdésre szánt összeg: gyermekenként átlagosan 33 560 forintot terveznek elkölteni a szülők a becsengetéshez kapcsolódóan, míg tavaly ez az összeg átlagosan 15-25 000 forint között mozgott – derül ki a Vatera felméréséből.
Bár a koronavírus hatására nagyobb mértékben jellemző az online beszerzés, az iskolakezdés kapcsán még mindig fontosnak tartjuk a fizikai megfoghatóságot, és a többség még mindig inkább a személyes beszerzés mellett teszi le voksát, a termékek 79 százaléka így kerül az otthonokba. Hasonlóan magas azoknak az aránya (80 százalék), akik kizárólag új termékeket vesznek csemetéjüknek. A válaszadók több mint fele (57 százaléka) időben elkezdi a bevásárlást és a nyár elejétől folyamatosan vagy a szünidő közepén szerzi be a listán szereplő cikkeket, de közel ugyanannyian (43 százalék) még mindig utolsó pillanatban teszik a kosarakba a szükséges holmikat.
Nagyon kevesen, 13 százaléknyian vannak azok, akik tízezer forint alatti összegből oldják meg a kötelező iskolaszer vásárlást, illetve elenyésző, mindössze minden tizedik család hozza ki 10.000 és 15 000 forint közötti összegből.
Majdnem minden negyedik ember (22 százalék) még 40 000 forintnál is többet tervez idén az iskolakezdésre fordítani. Mi több, olyan is akad, aki 600 000 forintot ütemezett be a szeptemberi előkészületekre, ami egy teljes tanulószoba berendezéséhez bútorokkal és informatikai eszközökkel reális összeg lehet.
Összességében az iskolakezdési termékek 79 százalékát inkább személyesen veszik meg a szülők. A hagyományos vásárlást preferálók kétharmada (65 százaléka) elsődlegesen azért választja a személyes beszerzést, mert van lehetőség megnézni, megérinteni, felpróbálni a megvásárolt dolgokat, harmaduk (34 százalék) pedig a gyermekkel közös programnak tekinti a beszerzőkörutat. Mindemellett vannak kifejezetten olyan kellékek, amelyeket inkább a neten böngésszük, így az esetek közel harmadában online vásárolják az iskolatáskákat, a mágnestáblákat, a parafatáblákat, a tornazsákokat, illetve az uzsonnásdobozokat, kulacsokat. Ilyenkor a vásárlók számára a legfontosabb értékek, hogy össze tudják hasonlítani az árakat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.