BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Többet költenek idén iskolakezdésre a szülők

Idén átlagosan 33 560 forintot szánnak a szülők iskolakezdésre.

Idén nőhet a családokban az iskolakezdésre szánt összeg: gyermekenként átlagosan 33 560 forintot terveznek elkölteni a szülők a becsengetéshez kapcsolódóan, míg tavaly ez az összeg átlagosan 15-25 000 forint között mozgott – derül ki a Vatera felméréséből.

Bár a koronavírus hatására nagyobb mértékben jellemző az online beszerzés, az iskolakezdés kapcsán még mindig fontosnak tartjuk a fizikai megfoghatóságot, és a többség még mindig inkább a személyes beszerzés mellett teszi le voksát, a termékek 79 százaléka így kerül az otthonokba. Hasonlóan magas azoknak az aránya (80 százalék), akik kizárólag új termékeket vesznek csemetéjüknek. A válaszadók több mint fele (57 százaléka) időben elkezdi a bevásárlást és a nyár elejétől folyamatosan vagy a szünidő közepén szerzi be a listán szereplő cikkeket, de közel ugyanannyian (43 százalék) még mindig utolsó pillanatban teszik a kosarakba a szükséges holmikat.

Nagyon kevesen, 13 százaléknyian vannak azok, akik tízezer forint alatti összegből oldják meg a kötelező iskolaszer vásárlást, illetve elenyésző, mindössze minden tizedik család hozza ki 10.000 és 15 000 forint közötti összegből.

A kutatásban résztvevők negyede, 26 százaléka 15 000 – 25 000 forintot áldoz a beiskolázásra gyermekenként és még ennél is többen vannak azok (29 százalék), akik 25 000 – 40 000 forintot is hajlandók erre a célra szentelni.

Majdnem minden negyedik ember (22 százalék) még 40 000 forintnál is többet tervez idén az iskolakezdésre fordítani. Mi több, olyan is akad, aki 600 000 forintot ütemezett be a szeptemberi előkészületekre, ami egy teljes tanulószoba berendezéséhez bútorokkal és informatikai eszközökkel reális összeg lehet.

Fotó: Oláh Tibor

Összességében az iskolakezdési termékek 79 százalékát inkább személyesen veszik meg a szülők. A hagyományos vásárlást preferálók kétharmada (65 százaléka) elsődlegesen azért választja a személyes beszerzést, mert van lehetőség megnézni, megérinteni, felpróbálni a megvásárolt dolgokat, harmaduk (34 százalék) pedig a gyermekkel közös programnak tekinti a beszerzőkörutat. Mindemellett vannak kifejezetten olyan kellékek, amelyeket inkább a neten böngésszük, így az esetek közel harmadában online vásárolják az iskolatáskákat, a mágnestáblákat, a parafatáblákat, a tornazsákokat, illetve az uzsonnásdobozokat, kulacsokat. Ilyenkor a vásárlók számára a legfontosabb értékek, hogy össze tudják hasonlítani az árakat.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.