Az innováció és a szabályozás révén fenntartható változás volt az idei központi témája a dohányipar egyik legfontosabb eseményének, a Global Tobacco and Nicotine Forumnak (GTNF). Nemzetközi iparági szakemberek arról folytattak diskurzust, hogy miként lehet megvalósítani a füstmentes jövőt. Moira Gilchrist, a Philip Morris International (PMI) tudományos kommunikációs vezetője a rendezvényen mérföldkőnek nevezte a vállalatnak azt a döntését, amelynek értelmében hatalmas összegeket és tudományos kapacitást rendelnek a csökkentett kockázatú dohánytermékek kifejlesztésére végzett kutatások mellé.
A világ legnagyobb dohánygyártója szerint a hagyományos cigaretta néhány évtizeden belül teljesen eltűnik a piacról – minden törekvésükkel ezt támogatják –, és a füstmentes termékek veszik át a helyét, amelyekhez a technológián túl már a tudományos kutatási eredmények is rendelkezésre állnak.
A GTNF-en elhangzott, hogy a cégcsoport az évekkel ezelőtt megfogalmazott három fő üzenete köré építi a komplett stratégiáját: eszerint senki se szokjon rá a cigarettára, aki dohányzik, szokjon le, aki pedig nem tud leszokni, váltson kevésbé ártalmas termékre. Ezt a célt szolgálja az a számtalan kutatás, amely alátámasztja, hogy a dohányhevítéses rendszerrel működő termékek használatával 95 százalékkal kevesebb káros anyag jut a szervezetbe, mint a cigarettázás során. Fontos tudni, hogy egymásra épülő, többlépcsős kutatási módszertan alapján zajlanak az értékelések, ezek mindegyike külön szakterület.
A vállalat adatai szerint tavaly év végéig 9,7 millió dohányos cserélte le a cigarettát hevítéssel működő dohánytermékekre, az idei második negyedév végére pedig már 11,2 millióan.
A társaság szerint tehát amellett, hogy társadalmilag hasznos a füstmentesség, gazdaságilag is releváns.
A PMI jelentős erőforrásokat fektet a füstmentes jövő elérésébe, például kutatás-fejlesztésre szánt teljes költségvetésének a 98 százalékát a füstmentes termékekre fordította tavaly, valamint kereskedelmi kiadásainak a 71 százalékát ennek az árukörnek az értékesítésére. A füstmentes termékek egyelőre a vállalat nettó árbevételének a negyedét teszik ki, de az a cél, hogy 2025-re ez az arány elérje a 38-42 százalékot.
A hevített dohánytermékek eladása 24 százalékkal nőtt a második negyedévben a korábbi év azonos időszakához képest, a belőlük származó nettó árbevétel az első fél évben elérte a 3,2 milliárd amerikai dollárt.
A vállalat szerint ugyanakkor nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a dohányzás minden fajtája nagyon káros, ahogy a hevítéses technológián alapuló termékek is, a dohányosok számára viszont még mindig ezek jelentik a kisebbik rosszat. Napjainkban globálisan körülbelül egymilliárd ember dohányzik, Magyarországon hozzávetőleg 2,5 millió, de legalább ennyien vannak kitéve a passzív dohányzás ártalmainak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.