Tudatosabban gondolkodnak a magyar vállalkozások a digitalizációról a járvány második hullámában. Már nem az ár, hanem a lehetőségek és a megfelelő támogatás a legfontosabb tényező az online szolgáltatások kiválasztásánál.
Míg a járvány első hullámában gyorsan bevezetett korlátozások szinte néhány nap alatt radikális lépésekre kényszerítették a vállalatokat, a második hullám üzleti kihívásaira már volt egy kis ideje felkészülni a magyar kis- és középvállalkozásoknak.
A tartós home office-ra átállás, a szolgáltatások online platformra terelése, valamint a növekvő adatmennyiség és a távoli elérés miatt megugró biztonsági problémák rávilágítottak arra, hogy az informatikának stratégiai szerepet kell játszania a cégek életében.
Az ügyfeleink körében szerzett tapasztalatok alapján elmondhatjuk, hogy a vállalatok a nehéz tavasz után tudatosabban állnak a digitális szolgáltatásokhoz. Már nem csak egy-két jellemző iparág foglalkozik a transzformációval, bővült a kör, az informatikai cégek mellett pénzügyi, építő- és autóipari, nagy- és kiskereskedelemmel foglalkozó, de akár a különböző kreatív szakmai területeken működő vállalkozások is érkeznek hozzánk. Az elmúlt hónapok nehézségei miatt sokkal többen döntenek úgy, hogy weblapot indítanak, de akár ehhez kapcsoltan a felhőszolgáltatások iránti nyitottság is nőtt, és akik rálépnek a digitalizáció útjára, többnyire rajta is maradnak.
– nyilatkozta Gyepes Máté, az Aruba Cloud Magyarország senior marketing menedzsere.
Az elmúlt hónapok változásai gyorsan egyértelművé tették, hogy a technológiával való együttműködés az üzleti életben is elengedhetetlen. Ahogy az életterünk egyre nagyobb része az online világra korlátozódik, és a fogyasztók a digitális csatornák felé fordulnak, a szolgáltatók is egyre inkább előnyben részesítik a virtuális platformokat.
A digitalizációs projekteknek ugyanakkor csak kevesebb mint a harmada eredményes. A cégek számos kihívással szembesülnek, amikor integrálódni kívánnak a digitális gazdaságba:
A szakértők szerint több terület is előtérbe került a járvány miatt nagyobb sebességre kapcsolt digitalizáció révén:
A digitalizáció legfőbb akadálya sok esetben a hiányzó ismeret és a szaktudás, amiben azonban sokat segíthetnek a szakértői kapcsolatok.
A legnagyobb félelem a cégek körében az adatbiztonság, illetve, hogy sok vállalkozás nincs tisztában azzal, hogyan alakíthatja üzleti előnnyé a sok új adatot. Ez lehet az oka annak, hogy már nem az alacsony ár a legvonzóbb tényező egy digitális szolgáltatás igénybevételekor, hanem hogy az könnyen használható legyen és megfelelő támogatás járjon mellé. Kétségtelen, hogy mindenkinek meg kell szereznie egy alapfokú digitális műveltséget, de ha egy értő partnerrel visszük végig a folyamatot, akkor a segítség mellett innovatív, gyakorlati tudásra is szert tehetünk.
– tette hozzá Gyepes Máté.
Az informatikának kart karba öltve kell működnie az üzleti folyamatokkal, hiszen a digitális gazdaságban ez a két terület egymással szimbiózisban létezik.
Az Aruba Cloud Magyarország éppen ezért indította el a Digitális Vállalkozások Tudástára információs ökoszisztémát, ahol az üzleti vállalkozások vezetői olyan a technológiával kapcsolatos közérthető és gyakorlati ismeretekkel találkozhatnak, amelyek elengedhetetlenek a digitális átalakulásukhoz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.