A felmérésben részt vett válaszadók 47 százaléka számolt be arról, hogy romlott a háztartása pénzügyi helyzete az elmúlt hat hónapban, ennek ellenére minden második megkérdezett tervez ugyanakkora összeget félretenni a továbbiakban is, mint korábban -
közölte az NN Biztosító, idei nyári kutatásának eredményei alapján.
A közleményben ismertetett adatok szerint a koronavírus-járvány elleni küzdelem a megkérdezettek csaknem felében, 45 százalékában tudatosította, hogy pénzügyi öngondoskodás nélkül sérülékeny.
Hosszabb távú megtakarításaihoz csak 8 százalékuk nyúlt hozzá, megtakarítással kombinált biztosítását is csak 4 százalékuk szüntetett meg. Ugyanakkor 8 százalék új befektetési, megtakarítási szerződést kötött ebben az időszakban, és a közeljövőben a megkérdezettek 11 százaléka tervez életbiztosítást, 4 százaléka pedig nyugdíjbiztosítást kötni. Azok, akik az elmúlt 4-5 hónapban kötötték le a pénzüket, 65 százalékban hosszú távú befektetéseket választottak.
A közlemény idézi Baranyai Dávidot, az NN Biztosító megbízott vezérigazgatóját, aki szerint fokozottabb pénzügyi tudatosságról árulkodik, hogy az emberek a járványhelyzet ellenére sem mondtak le megtakarítási terveikről, sőt egyre többen érzik át ennek fontosságát, és szánják el magukat konkrét lépésekre.
A kutatásból ugyanakkor az is kiderült, hogy sokakat pénzügyi értelemben is felkészületlenül ért a járványhelyzet, a megkérdezettek 41 százaléka állította azt, hogy még egy hónapra elegendő vésztartaléka sincs. A beérkezett válaszok alapján a pandémia a 30-39 évesek pénztárcáját sújtotta leginkább.
Az NN Group ezzel párhuzamosan nyár elején megvizsgálta a régió – Csehország, Szlovákia, Románia és Magyarország – fogyasztói bizalmi indexének alakulását is. A várakozásoknak megfelelően a térség fogyasztóinak többsége romló körülményekre számít a következő egy évben, de nem a magyarok a legborúlátóbbak. Míg Szlovákiában 28 százalék számít rosszabb vagy sokkal rosszabb anyagi körülményekre, Magyarországon 19 százalék az arány.
Az NN Magyarország megbízásából a Micra Market Research végezte több hullámban a kutatást, amely a magyarországi 18-65 éves internet használókat nem, kor, iskolai végzettség, lakóhely és régió szerint reprezentálja, a kutatásban hullámonként 1500 válaszadó vett részt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.