Teljes gőzzel termel a szentgotthárdi motorgyár – nyilatkozta a Világgazdaságnak a gyár sajtószóvivője, Kaszás Zoltán.
Az üzemben három műszakban gyártják a tulajdonos, a francia PSA csoport legfontosabb turbó benzinmotorját, ez a lendület pedig a következő időszakban is kitart majd.
Lapunk annak apropóján kereste meg a céget, hogy a mögötte álló konszern vezérigazgatója, Carlos Tavares egy november végi konferencián azt közölte: nem fektetnek több pénzt a belső égésű meghajtások fejlesztésébe, mivel az Európai Unió és Kína is „tisztább vezetésre” törekszik. A bejelentés itthon abban a kontextusban kapott visszhangot, hogy ezzel lassú halál elé néz a nyugati határ széli, csaknem harminc éve fennálló gyár is.
Az Opel Szentgotthárd mostani foglalkoztatotti létszáma 800 fő.
Az autóipari szaktekintélyek egyöntetű véleménye szerint a belső égésű motoroknak még sok évig lesz létjogosultságuk nemcsak önálló erőforrásként, hanem a hibrid, vagyis a kétkomponensű technológia alkalmazásában is – mondta Kaszás Zoltán.
Tény, hogy az európai piacon a teljesen elektromos járművek (BEV) előretörése mellett a hibrid elektromos (HEV) és a plug-in hibrid (PHEV) modellek részesedése is felfutást mutat. Az e téren is iránytűnek számító Németországban a Top Tier Consultants stratégiai tanácsadó cég mérése szerint a BEV és a PHEV hajtástípusok 2020 szeptemberében együttesen 15,6 százalékos súlyt képviseltek, miközben ez az arány tavaly szeptemberben még csak 3,9 százalék volt.
A HEV ugyanebben az időszakban már 13 százalék körüli pluszban van. Franciaországban egy év alatt 3,4-ről 10,7 százalékra ugrott a BEV és a PHEV részesedése, az Egyesült Királyságban csaknem háromszoros, Spanyolországban majd négyszeres, Olaszországban pedig több mint kétszeres a szegmens bővülése. Igaz, hogy ezzel párhuzamosan a tisztán benzines hajtás ellentétes pályát ír le, de a hibridek kategóriája jókora potenciált mutat.
A szentgotthárdiak azért is bizakodhatnak, mert a PSA járműkibocsátása az előrejelzések szerint 2022-re 3 százalék körüli pluszba fordul át az idei markánsabb és a 2021-es minimális csökkenés után, ami visszafogottabb mértékben 2023-ban is folytatódhat.
A csoport ráadásul 2021 első negyedévében a terv szerint fúzióra lép az olasz–amerikai Fiat Chrysler Automobiles konszernnel, ezzel a világ negyedik legnagyobb autógyártóját megalkotva Stellantis néven.
Az egyesüléssel több piacon is erősödést tűztek ki célul a felek:
az Opel Oroszországban, a Peugeot az Egyesült Államokban, a Citroen pedig Indiában kapcsolhat magasabb fokozatra.
A magyar gyárban az év elejétől előállított háromhengeres, 1,2 literes, turbófeltöltős, benzines motorra tehát középtávon nagy valószínűséggel lesz igény, amelynek kiszolgálására a kapacitások is rendelkezésre állnak.
A plafon évi 350 ezer motor, ettől pillanatnyilag messze van az üzem.
Tavaly Szentgotthárdon 156,5 ezer motort gyártottunk, az idén ennél jóval többet fogunk
– hangsúlyozta a társaság szóvivője. Hogy pontosan mennyivel, arról az év végeztével tájékoztatnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.