A 2020 és 2025 közötti időszakban évente átlagosan 23 százalékkal nő majd a világon előállított adatok mennyisége – derül ki az IDC előrejelzéséből. A kutatócég elemzése szerint
a múlt évben a Covid-járvánnyal összefüggésben ugrásszerű bővülés volt az adattermelésben, összesen 64,2 zettabyte-nyi (1 zettabyte: 1000 milliárd gigabyte) adatot hoztak létre vagy másoltak le a világon.
Ugyanakkor a tavaly létrejött adatok mindössze 2 százalékát mentették el, a többi vagy fogyasztás céljából létrehozott, illetve sokszorosított információ volt, vagy egy átmeneti idő után felülírták más adatokkal.
A társaság prognózisa szerint a következő öt évben kétszer annyi adatot hoz létre az emberiség, mint amennyit a digitális tárolási lehetőségek megjelenése óta generált.
Az IDC DataSphere kutatása szerint az IoT-adatok (a videokamera-rendszerek által előállított információmennyiség nélkül) volumene nő majd a leggyorsabban, míg a második leggyorsabban bővülő szegmens a közösségi médiában keletkező adatoké lesz. A tanulmány szerint a felhőben létrehozott adatok mennyisége ugyan nem nő olyan gyorsan, mint a felhőben tároltaké, de még így is dinamikusabb lesz a bővülés ezen a területen, mint a globális átlag. Az elemzés egyik legérdekesebb megállapítása pedig az, hogy
a vállalatok által létrehozott adatmennyiség kétszer gyorsabban nő majd, mint a fogyasztók által termelt,
ezt a kutatócég azzal magyarázza, hogy az üzleti szektorban tömegesen terjed a felhőalapú megoldásokra történő átállás mind a tárolásban, mind az adatok fogyasztásában.
Az IDC a StorageSphere jelentésében azt is megvizsgálta, hogyan állunk a tárolási kapacitással. A cég adatai szerint ezen a területen is folyamatos bővülés várható a következő években, ám ennek üteme elmarad az adatmennyiség esetében várt tempótól.
A szakértők évente átlagosan 19,2 százalékos fejlődéssel számolnak a tárolási kapacitásban, ami egyébként a múlt évben globálisan 6,7 zettabyte volt. Ez azt jelenti, hogy évről évre kevesebbet mentünk majd el a keletkező adatokból.
A kutatócég szakértői úgy vélik, hogy éppen az ellenkezőjét kellene tennünk, amit három érvvel támasztottak alá. Először is, az adatok kulcsfontosságúak bármelyik szervezet számára a digitális ellenálló képesség megteremtéséhez. Másodszor, a digitális transzformációt megvalósító vállalatok az adatokat arra használhatják, hogy új és innovatív megoldásokat dolgozzanak ki. A harmadik érv pedig az, hogy a cégeknek figyelemmel kell kísérniük alkalmazottaik, partnereik és ügyfeleik viselkedését, hogy fenntartsák a bizalom és az empátia magas szintjét, amely biztosítja a fogyasztók elégedettségét és hűségét, ehhez pedig adatokra van szükség.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.