A Pénzügyminisztérium közleményben fordult az adóhivatalhoz, hogy pozitívan bírálják el a beszámolók, illetve az azokhoz kapcsolódó bevallások május 31-i határidejének elmulasztása kapcsán beadott igazolási kérelmeket. Ezzel gyakorlatilag
plusz egy hónapja maradt a cégeknek, ha a kérelmükben a koronavírus-járvány okozta megváltozott körülményekre tudnak hivatkozni
– hívta fel a figyelmet Bagdi Lajos, a Niveus Consuting Group adótanácsadási partnere.
A naptári éves adózóknál az éves gyakoriságú adók és a beszámolók benyújtási határideje május 31. Tavaly ezt a határidőt a járványra való tekintettel kitolták szeptember 30-ig, az idén azonban erre nem került sor, annak ellenére sem, hogy a cégek és a könyvelői szakma továbbra is a pandémiás helyzet okozta megváltozott munkakörülmények között kénytelen dolgozni, ami komoly kihívásokat jelent a 2020-as év megfelelő lezárása kapcsán. Éppen ezért merült fel korábban igényként, hogy a tavalyi évhez hasonlóan az idén is indokolt lenne a határidő szeptember 30-ra történő kitolása– jegyezte meg Bagdi Lajos. Bár ez nem következett be,
a Pénzügyminisztérium felszólította az adóhivatalt, hogy a június 30-ig benyújtott igazolási kérelmekben a koronavírus-járványra visszavezethető indokokat minősítse különösen méltányolandó körülménynek.
A szakértő arra is rámutatott, hogy a késedelmes bevallással összefüggésben igazolási kérelem benyújtására eddig is volt lehetősége a cégeknek, illetve a beszámolóbenyújtás elmulasztására is 30 nap után hívta fel a figyelmet a hatóság, ugyanakkor az az adóhatóság mérlegelésére volt bízva, hogy ezeket pozitívan bírálja-e el vagy sem.
A szakember egyúttal figyelmeztetett:
az igazolási kérelem azonban önmagában mit sem ér, ha a cégek nem küldik el egyidejűleg a beszámolóikat vagy a bevallásaikat.
Ezt sokan nem tudják, és úgy értelmezik, hogy elég egy igazolási kérelmet benyújtani, a kötelezettség teljesítésével pedig majd ráérnek bőven ezután foglalkozni – emelte ki Bagdi Lajos.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.