A pandémia alatt kialakult gondokat szinte minden iparági szereplő ismeri: krónikus munkaerőhiány, teljes brigádok kiesése a járvány miatt, növekvő arányú késedelmes kifizetések, csúszások, alapanyag-drágulás, fennakadások az ellátási láncban. Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) legfrissebb felmérésének eredményéből azonban az is kiderült, hogy
A kutatásban megkérdezett hazai vállalkozások úgy ítélik meg, hogy a piaci nehézségeik dacára a járvány jó esélyt kínál a megújulásra, hozzájárul az innovatív megoldások elterjedéséhez. A válaszokból az derül ki, hogy Magyarországon az elmúlt hónapokban felgyorsult a külföldön már bevált módszerek adaptálása, különösen az integrált építőipari információs rendszerek, a BIM területén.
A folyamat kiterjedésének a válaszok alapján jelenleg az építőipar szereplői közötti bizalmatlanság és együttműködési készség hiánya szab korlátokat.
A felhasználók körében végzett külföldi felmérések azt igazolják, hogy a tervezést, a kivitelezést és az ingatlanfenntartást egybekapcsoló, átfogó digitalizációt megvalósító vállalatok időt és ezzel pénzt takarítanak meg. Nem is keveset.
A PlanRadar építőipari, épületüzemeltetési szoftvert fejlesztő és forgalmazó bécsi központú cég kutatásából kiderült, hogy az ügyfelek többsége, több mint háromnegyede a gyors és rugalmas hibakezelési funkciót tartja a legfontosabbnak, ezt követi a projektdokumentáció kezelése, valamint a helyszíni ellenőrzések eredményeinek rögzítése, feldolgozása.
A számok azt mutatják, hogy a válaszadók 87 százaléka a hibakezelésben, 79 százaléka a feladatok hatékony megosztásában és az elvégzett munka ellenőrzésében, a nyomon követésben, 77 százaléka pedig a helyszíni ellenőrzésekben ér el jelentős időmegtakarítást. A válaszok alapján egy átlagos felhasználó heti 7+ munkaórát nyer a szoftver használatával
– mondja Simon Szilárd, a PlanRadar magyarországi részlegének vezetője.
A szakember konkrét példát is említett, egy hotel építését, amikor a helyszíni szemlére kiküldött munkatárs aprólékosan feljegyezte, dokumentálta, hogy milyen hibákat talált az egyik készülő szobában. Azt viszont már nem írta le, hogy melyikben, így a kivitelezés egy napot csúszott, mert másnap végig kellett járni az összes, első ránézésre teljesen egyforma szobát. A megfelelő szoftver alkalmazásával ez a csúszás is elkerülhető lett volna.
A PlanRadar kutatásának eredménye arra is rámutatott, hogy a felhasználók több mint fele korábban jegyzeteket, e-mailt, Excel-táblázatokat használt az adott projektek szereplői közötti információcserére, ami azt jelzi, hogy a hotelépítési példához kapcsolódó, hagyományos munkakörnyezetben is jól alkalmazható a szoftver. Ennél is magasabb, 95 százalék azoknak az ügyfeleknek az aránya, akik új projektjeikben is használnák ezt a megoldást, az újításoktól leginkább idegenkedő alvállalkozók közül 100-ból 88-an válaszolták azt, hogy nem okozott nehézséget az átállás, amit pluszköltség nélkül valósítottak meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.