Átlagosan 13 százalékkal nőtt a mobilnet-forgalom a labdarúgó-Európa-bajnokság mérkőzései alatt az előző év azonos időszakához képest a Telenor hálózatán – közölte a Világgazdasággal a Telenor Magyarország.
Ebben a növekedésben az Eb mellett szerepet játszik szokásos éves növekedési trend is, a bajnokság előtti hetekhez képest ugyanis átlagosan 5 százalékos a forgalomnövekedés a mérkőzések napjain. A legnagyobb adatforgalmat a csoportmérkőzések alatt a Magyarország-Németország meccs idején mérte a vállalat:
15 százalékkal volt magasabb, mint a legkevésbé nézett, június 18-i mérkőzések idején.
A Telenor több fronton készült a rangadóra, például a nyitómérkőzést megelőzően a telefonok kijelzőjén látható, a szolgáltató nevét jelző operátor logót TelenoRiaRia HU-ra változtatta. Különösebb technológiai előkészítésre azonban nem volt szükség, a Hipernet hálózat megfelelően kiszolgálja az ügyfelek mobilhasználati igényeit – közölte a távközlési cég.
A Magyar Telekom helyi kapacitásbővítéssel, a tervezett karbantartó munkák átütemezésével, a hálózatok és a forgalom folyamatos monitorozásával készült az Eb során várható forgalomnövekedésre. A meccsek 5-10 százalékos növekedést hoztak a mobil adatforgalmi csúcsok tekintetében, a magyar-portugál és a magyar-francia meccsek alatt pedig a valaha volt legnagyobb mobiladatforgalmat tapasztalták a hálózaton: az Eb-t megelőző napok legforgalmasabb óráihoz képest 15 illetve 20 százalékos növekedést.
A szolgáltató a szerdai német-magyar meccs alatt nem tapasztalt ilyen kiugró forgalmat, de ennek az az oka, hogy minden felkészülés és erőfeszítés ellenére egy váratlan műszaki hiba akadályozta a hálózati forgalmat – közölte lapunkkal a vállalat. Ehhez a mobilhálózati forgalomnövekedéshez erőteljesen hozzájárult az online TV platformok megnövekedett forgalma. Ezek forgalma különösen a magyar érdekeltségű meccsek esetén ugrott meg jelentősen.
A Telekom TVGO online platformon a német-magyar meccs a korábbi magyar-portugál meccshez képest 10-15 százalékos forgalomnövekedést hozott,
megdöntve ezzel a Telekom múlt keddi, eddigi legmagasabb forgalmát is.
Ami az ügyfelek szokásait illeti, megfigyelhető, hogy hétvégi kora délutáni időpontban lévő közvetítés esetén, vagy ha jó az időjárás, akkor a hagyományos televízióadás helyett többen követik mobil eszközön a meccseket.
Az ügyfelek adatfogyasztása, és az adatjegy vásárlása nyáron jellemzően növekedést mutat
– tájékoztatott a Telenor.
Az adatfogyasztás évről évre jelentősen nő, ezért egy évvel korábbi időszakkal összehasonlítva is nehéz a különböző hatások mértékét elkülöníteni. Mindezek miatt összességében az adatjegyek értékesítése és az Európa-bajnokság között direkt kapcsolatot megalapozottan nem lehet megállapítani.
A Telenor tévészolgáltatásán, a MyTV-n is sokan követik az Eb mérkőzéseit, népszerűségében az is közrejátszik, hogy a szolgáltatás a Telenor aktív adatcsomaggal rendelkező ügyfelei számára belföldön nem fogyasztja a tarifába foglalt adatmennyiséget.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.