Érdekes és kifejezetten eseménydús versenyhétvégét láthatott az a több tízezer érdeklődő, aki kilátogatott Hungaroringre. A nézők már nagyon hiányoztak a magyar versenypályának, óriási fellélegzés volt mindenki számára, hogy ezúttal már szurkolók is részt vehettek a Forma–1-es Magyar Nagydíjon, amelyre a borsos árak ellenére minden jegy elfogyott. A Hungaroring portál adatai szerint a vasárnapi futamot 64 ezren látták a helyszínen, a háromnapos hétvégén pedig összesen 130 ezren voltak kint a mogyoródi pályán.
A belépőket – attól függően, hogy hova és mely napokra szólnak – 80 és 400 euró (28 500 és 143 ezer forint) között lehetett megvásárolni. Ennél is drágább volt a bokszutca felett található, VIP-nek számító Paddock Clubba szóló belépő. Ide már tényleg csak tetemes összegek vagy kapcsolatok árán juthat be az ember. A pénteki szabadedzésre is több mint 800 euró volt egy jegy, a teljes hétvégére pedig nem kevesebb, mint 4700 euró (1,7 millió forint). Ezért cserébe természetesen korlátlan ital- és ételfogyasztást biztosítanak, profi szakácsok készítik el a különleges fogásokat, és a poharakat is pincérek töltik.
A magyar állam tulajdonában lévő Hungaroring Sport Zrt.-nek nagy szüksége volt a jegyárbevételre, hiszen a koronavírus-járvány miatt a 2020-as zárt kapus évben csaknem a felére zuhant a bevétele: a 2019-es 6,47 milliárd forintról 3,82 milliárdra apadt. Egyéb bevételei is nagymértékben visszaestek: 14,24 milliárdról 3,4 milliárdra. A 2019-es csaknem 160 millió forintos nyereség után tavaly 78 millió forintos veszteség keletkezett.
Kifejezetten jó hír is érkezett a versenyhétvégén: Palkovics László innovációs és technológiai miniszter és Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója arról egyeztetett az F1-et irányító Stefano Domenicalival, hogy Magyarország 2037-ig vendégül láthassa a sorozatot. 2032-ig pénzügyi finanszírozási megállapodást kötöttek, további öt évre pedig opciót kapott a pálya. Ehhez viszont felújítások szükségesek, amelyek már jövő tavasszal elkezdődhetnek. Elbontanák és újraépítenék 2025-ig a főépületet, a főlelátót, majd a paddockot is kiszélesítenék. A beruházás Gyulay Zsolt szerint 200-300 millió dollárt (60-90 milliárd forintot) emészthet fel, és ebbe beletartozhat a pálya vonalának átépítése is egy új, alternatív előzési zóna kialakításával. A szerződés egyébként 2027-ig szól, ennek alapján a magyar állam 45 millió dollárt (13,5 milliárd forintot) fizetett a verseny jogdíjáért 2021-ben, a következő hat évben pedig ez az összeg évi 4 százalékkal növekszik majd, és 2027-re majdnem eléri az 57 millió dollárt (17 milliárd forintot).
A kisebb viharokkal teletűzdelt Magyar Nagydíj idei futama óriási izgalmakat tartogatott, miután rögtön az első kanyarban négy autó összeütközött, ezzel mindannyian kiestek a versenyből. A tömegbalesetet Valtteri Bottas, a Mercedes pilótája okozta, alaposan átrendezve a pozíciókat. Így történhetett, hogy az eddig még soha egyetlen futamot sem nyerő fiatal francia pilóta, Esteban Ocon, az Alpine-Renault versenyzője végzett az élen, miután Sebastian Vettel az Aston Martin-Mercedesével többszöri próbálkozásra sem tudta megelőzni. Apropó, Vettel: a német pilótát több órával a futam leintése után kizárták, mert nem tudták levenni autójából az ellenőrzéshez szükséges üzemanyag-mennyiséget. Így a második helyet Lewis Hamilton (Mercedes), a harmadikat pedig Carlos Sainz (Ferrari) szerezte meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.