BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Még sokáig biztosan lesznek izgalmas versenyek a Hungaroringen

A Forma–1-es Magyar Nagydíj verseny jogdíja 2027-ig 45 millió dollárról 57 millióra nő, a kifizetését vállalta a magyar állam.

Érdekes és kifejezetten eseménydús versenyhétvégét láthatott az a több tízezer érdeklődő, aki kilátogatott Hungaroringre. A nézők már nagyon hiányoztak a magyar versenypályának, óriási fellélegzés volt mindenki számára, hogy ezúttal már szurkolók is részt vehettek a Forma–1-es Magyar Nagydíjon, amelyre a borsos árak ellenére minden jegy elfogyott. A Hungaroring portál adatai szerint a vasárnapi futamot 64 ezren látták a helyszínen, a háromnapos hétvégén pedig összesen 130 ezren voltak kint a mogyoródi pályán. 

Fotó: Balogh Zoltán / MTI

A belépőket – attól függően, hogy hova és mely napokra szólnak – 80 és 400 euró (28 500 és 143 ezer forint) között lehetett megvásárolni. Ennél is drágább volt a bokszutca felett található, VIP-nek számító Paddock Clubba szóló belépő. Ide már tényleg csak tetemes összegek vagy kapcsolatok árán juthat be az ember. A pénteki szabadedzésre is több mint 800 euró volt egy jegy, a teljes hétvégére pedig nem kevesebb, mint 4700 euró (1,7 millió forint). Ezért cserébe természetesen korlátlan ital- és ételfogyasztást biztosítanak, profi szakácsok készítik el a különleges fogásokat, és a poharakat is pincérek töltik. 

A magyar állam tulajdonában lévő Hungaroring Sport Zrt.-nek nagy szüksége volt a jegyárbevételre, hiszen a koronavírus-járvány miatt a 2020-as zárt kapus évben csaknem a felére zuhant a bevétele: a 2019-es 6,47 milliárd forintról 3,82 milliárdra apadt. Egyéb bevételei is nagymértékben visszaestek: 14,24 milliárdról 3,4 milliárdra. A 2019-es csaknem 160 millió forintos nyereség után tavaly 78 millió forintos veszteség keletkezett. 

Kifejezetten jó hír is érkezett a versenyhétvégén: Palkovics László innovációs és technológiai miniszter és Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója arról egyeztetett az F1-et irányító Stefano Domenicalival, hogy Magyarország 2037-ig vendégül láthassa a sorozatot. 2032-ig pénzügyi finanszírozási megállapodást kötöttek, további öt évre pedig opciót kapott a pálya. Ehhez viszont felújítások szükségesek, amelyek már jövő tavasszal elkezdődhetnek. Elbontanák és újraépítenék 2025-ig a főépületet, a főlelátót, majd a paddockot is kiszélesítenék. A beruházás Gyulay Zsolt szerint 200-300 millió dollárt (60-90 milliárd forintot) emészthet fel, és ebbe beletartozhat a pálya vonalának átépítése is egy új, alternatív előzési zóna kialakításával. A szerződés egyébként 2027-ig szól, ennek alapján a magyar állam 45 millió dollárt (13,5 milliárd forintot) fizetett a verseny jogdíjáért 2021-ben, a következő hat évben pedig ez az összeg évi 4 százalékkal növekszik majd, és 2027-re majdnem eléri az 57 millió dollárt (17 milliárd forintot). 

Esteban Ocon, a meglepetésember

A kisebb viharokkal teletűzdelt Magyar Nagydíj idei futama óriási izgalmakat tartogatott, miután rögtön az első kanyarban négy autó összeütközött, ezzel mindannyian kiestek a versenyből. A tömegbalesetet Valtteri Bottas, a Mercedes pilótája okozta, alaposan átrendezve a pozíciókat. Így történhetett, hogy az eddig még soha egyetlen futamot sem nyerő fiatal francia pilóta, Esteban Ocon, az Alpine-Renault versenyzője végzett az élen, miután Sebastian Vettel az Aston Martin-Mercedesével többszöri próbálkozásra sem tudta megelőzni. Apropó, Vettel: a német pilótát több órával a futam leintése után kizárták, mert nem tudták levenni autójából az ellenőrzéshez szükséges üzemanyag-mennyiséget. Így a második helyet Lewis Hamilton (Mercedes), a harmadikat pedig Carlos Sainz (Ferrari) szerezte meg.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.