A Coop a vidék élelmiszer-ellátásában meghatározó szerepet játszik, hiszen a vidéki településeken sokszor az egyetlen vásárlási lehetőséget a kiskereskedelmi lánc üzletei biztosítják – mondta Nagy István agrárminiszter a jubileumi XV. Coop Rally országos sajtótájékoztatóján. A verseny fővédnöke hozzátette, az esemény a tudatos vásárlásra és a hazai termelőkre irányítja a figyelmet, és együttműködésre serkenti a magyar termelői és vállalkozói réteget.
Míg az Agrárminisztérium pályázatai 2014 előtt főleg az alapanyag-ellátást segítették, utána már a feldolgozó- és élelmiszeripar támogatása került előtérbe: az élelmiszeripar 2015-ben stratégiai ágazattá vált, és 300 milliárd forintot különített el a szektor támogatására a kormányzat, ráadásul ezt a célt meghaladva összesen 460 milliárddal támogatták az ágazat szereplőit tavaly év végéig. A további fejlesztések során 2027-ig a Vidékfejlesztési programban 750 milliárd forint áll rendelkezésre, emellett célzott támogatások is elérhetők lesznek.
A múlt évről erre az évre halasztott jubileumi esemény a magyar termékeknek és gyártóknak kíván publicitást nyújtani
– mondta Pekó László, a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke. Hozzátette, a hazai gyártók egyik legfontosabb előnye az, hogy minden körülmények között biztosítani tudják a termelést.
A járvány kedvezőtlen hatásai ellenére a Coop üzletlánc 654 milliárd forintra növelte tavaly az árbevételét
– mondta Tóth Géza, a CO-OP Hungary Zrt. vezérigazgatója. A járványhelyzet legnehezebb időszakaiban mintegy 20 ezer dolgozót foglalkoztató vállalat vezetője kiemelte, hogy egyetlen település sem maradt ellátatlanul, és nem alakult ki tartós áruhiány egyik cikkből sem a hálózat 2300 üzletében.
Az idei eseményen Nyugat-Magyarország gyártói és forgalmazói mutatkoznak be szeptember 8. és 9. között. A résztvevők a hazai élelmiszer-kereskedelemben évi mintegy 2000 milliárd forintnyi terméket értékesítenek, és a Coop-csoporttal együtt több mint 50 ezer munkavállalót foglalkoztatnak. Az elmúlt másfél évtizedben a Coop részt vállalt a hazai termelés, a foglalkoztatás és a magyar termékek fogyasztásának bővítésében: a most tizenötödik alkalommal megrendezett esemény eddig összesen 119 hazai gyártó működésébe nyújtott betekintést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.