Friss szolgáltatásnak számít még Magyarországon az autómegosztás, ezért piaca folyamatosan növekszik – erősítette meg a VG-nek három szolgáltató is. A Mol Limónak már több mint 93 ezer felhasználója van, és az utazások száma is megsokszorozódott. Az autómegosztó idei tevékenysége eddig a járvány ellenére is sikeres, mivel – válasza szerint – sokat fejlesztett, új szolgáltatásokat, új autókat vezetett be, a flottájában már ötféle elektromos jármű és egy hibrid típus is elérhető.
A nyáron és a hosszú hétvégéken népszerű volt a tavaly bevezetett többnapos bérlési lehetőség, felhasználói Budapest határát elhagyva akár háromnapos kirándulásra is elmehetnek a cég autóival.
A szolgáltató idei újítása a kreditfeltöltési lehetőség és az úgynevezett Smart Pricing szolgáltatás, amellyel 10-20 százalékos kedvezménnyel vehetők át az autók.
A GreenGo arról számolt be lapunknak, hogy az idei nyár felülmúlta az előző két év azonos időszakát, bár az első hullám utáni visszatérés is sikeres volt. Márciusig a járvány miatti korlátozások következtében rossz volt a GreenGo autóinak kihasználtsága, de április óta visszaállt a járvány előtti növekedés, és már a megelőző évekhez képest is a legjobb kihasználtsággal futnak a járművek. A növekedést segíti, hogy egyre többen eszméltek rá, a carsharing céges szolgáltatásként is beválhat, főleg olyan időkben, amikor egyre több vezetőnek változik a viszonya a mobilitáshoz.
A ShareNow az idén nyáron 2020-hoz képest megduplázta a forgalmát és az aktív ügyfélbázisát is Budapesten. A rövid, percalapú városi bérlések és a hosszabb, akár többnapos felhasználások száma egyaránt erősen megnőtt.
Az utóbbit segítette az is, hogy az idén nyártól már applikáción keresztül, előre is lehet gépkocsit adott helyre és időre foglalni
– közölte a VG-vel az autómegosztó. Az elmúlt időszakban a szolgáltató 240-ről 370-re növelte járművei számát, és ehhez igazítva kiterjesztette a szolgáltatási zónáját: Budapest mellett már Budaörsön, Dunakeszin és Budakalászon is bérelhetők az autói. A cég carsharing-zónaszigeteket is nyitott, többek között külkerületi városközpontokban.
A szabályozás terén azonban még bőven akad tennivaló. Budapesten a carsharing szolgáltatás most lépett az igazi növekedési szakaszba, és bár a Fővárosi Közgyűlés május végi rendelete szerint a carsharing autók Budapesten kedvezményesen parkolhatnak, a rendelet végrehajtására még nem került sor.
Továbbra is elengedhetetlen, hogy a három, magánszereplők által évek óta veszteségesen üzemeltetett budapesti autómegosztó megfelelően támogató szabályozási kereteket és érdemi integrációs lehetőségeket kapjon Budapest közlekedési rendszeréhez, hiszen kimutatható, hogy a megosztott autók csökkentik a dugók méretét, akár hét-tíz saját tulajdonú autót kiváltva a forgalomban, miközben növelik a szabad parkolóhelyek számát, ezzel is élhetőbbé téve a várost
– közölte lapunkkal a ShareNow. Hozzátette, hogy egyértelműen nő az a lakossági és vállalati ügyfélkör, amely hajlandó a saját autó tulajdonlásáról és használatáról átváltani a rendszeres carsharingre. A GreenGo szerint a környezetbarát városi mobilitást nagyban akadályozná, ha a belvárosban az ott lakóknak kialakított parkolóhelyekről kiszorulnának a carsharing gépkocsik. Ezért a cég párbeszédet kezdeményezett a döntéshozókkal, hogy meggyőzze őket, a belvárosnak csak jobb lehet, ha engedik közlekedni és parkolni az elektromos közösségi autókat.
Mindhárom szolgáltató azt ígéri, hogy az ősszel még előrukkol újdonságokkal. A Mol Limo új szolgáltatást vezet majd be, amelyről egyelőre annyit árult el, hogy egy új szegmenst szeretne kiszolgálni. A ShareNow szintén új szolgáltatás bevezetésére készül, valamint új modellekkel is növeli flottáját, így hamarosan már 400 autóval igyekszik kielégíteni az igényeket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.