A második nehéz évét tapossa a hazai és az európai autópiac:
míg tavaly a csökkenő eladások hátterében kezdetben a szén-dioxid-kibocsátási szabályozások változása, a 95 gramm per kilométer határ bevezetése, és az ebből származó áremelkedés állt, márciustól a járvány miatt nemcsak a gyártás, de az értékesítés is leállt. Az idei első hónapokban az épphogy csak magához térő értékesítést az azóta is folyamatosan fennálló csiphiány sújtja, amely a legtöbb európai márkát akadályozza, főleg a személyautó-gyártásban.
A gyártási nehézség a forgalomba helyezések számában mutatkozik meg, és főleg a nyári hónapokban, többek között a Ford esetében is: a márka az első negyedévben minden hónapban több mint ezer személyautót helyezett forgalomba Magyarországon
– a szám még áprilisban és májusban is meghaladta a 900-at –, de a három nyári hónapban már nem érte el a 700-at sem. A csiphiány mellett az évek óta jelentkező nyári szezonális visszaesés is hatott az értékesítésre. A szeptemberben forgalomba helyezett járművek 914-es száma már javulást jelez. Ezzel a Ford 9,6 százalékos piaci részesedést szerzett, amivel ismét felkerült a harmadik helyre.
Szerencsére a szerződéskötések nem estek akkora mértékben, mint a forgalomba helyezések, de ennek hatása a megnövekedett szállítási idők miatt később jelentkezik értékesítésben
– közölte a VG-vel a Ford Magyarország. A vállalat tájékoztatása szerint a haszonjárművek gyártását kevésbé érinti a csiphiány, és a délkelet-ázsiai újabb járványhullám. Így a haszongépjármű-piacon a Ford továbbra is őrzi vezető helyét Magyarországon és Európában is. A haszonjárművek piacán a három legfontosabb szegmensben, a pickupok terén, a mikrobuszok és a közepes áruszállítók piacán is messze megelőzi versenytársait. A társaság az idei első kilenc hónapban 5209 kishaszongépjárművet helyezett forgalomba Magyarországon (2099 járművel a FIAT követi), ezzel a piac közel 30 százalékát ellenőrzi.
A Ford bízik a csiphiány mielőbbi megoldásában, de a készletről való hagyományos értékesítést még jó ideig a gyártásból való rendeléses modell váltja majd fel,
ez esetben pedig hosszabb szállítási határidőkkel kell majd számolni.
Az elektromos autózásban vezető szerepre tör a Ford az Egyesült Államokban, amely szeptember végén jelentette be, hogy az autóipar eddigi legnagyobb, egy idejű befektetésére készül partnerével, a dél-koreai székhelyű akkumulátorgyártóval, az SK Innovation vállalattal: 11,4 milliárd dollárt fektet két megaüzem építésébe, ezzel 11 ezer új munkahelyet hoz létre, és Amerika legnagyobb autóipari munkaadójává válik. A The Korea Times elemzői a vállalat bejelentése előtt úgy vélték, hogy a Ford–SKI egyik beruházásának a legesélyesebb helyszíne Románia, Magyarország vagy Lengyelország – mivel a vállalat már jelen van az országban –, közülük is Magyarországot tartották befutónak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.