A magyar fogyasztók nem szeretik, ha lódít, ha irritálóan tolakodó, ha harsány, és ha unásig ismétlődik egy internetes reklám. Szeretik viszont a jó reklámzenét, a humort, a szép képeket, és ha frappáns a sztori. Ha pedig egy online reklám szerethető, hatására többet is vásárolnak, kiváltképp a nők – derül ki a DisplayNOW hirdetési webshop reprezentatív online reklámkutatásából.
Mindez azért is kulcsfontosságú, mert a kutatás rámutat, hogy ami tetszik, arra szívesebben emlékezünk, és amire szívesebben emlékezünk, azt szívesebben is vásároljuk
– magyarázza Csasztvan Nóra médiaértékesítési szakértő, a DisplayNOW társalapító-vezérigazgatója.
A politikai reklámok bosszantják az embereket, leginkább internetezés közben, ezt 12 százalékuk említette. Ettől messze elmaradva a gyógyszer- (4 százalék) és a női intimtermék-reklámok (3) következtek. Ezenkívül sokakat zavarnak a koronavírus-járvánnyal kapcsolatos, valamint az intimbetét- és online játék hirdetések. Az 1000 válaszadó 147 olyan márkára emlékezett, amit kedvel, viszont csak 47 olyanra, aminek a hirdetése zavarta őt. Akik említettek olyan online reklámot, ami tetszett nekik vagy egyszerűen csak fel tudtak idézni részleteket belőle, azok közül számottevően többen (36 százalék) állítják, hogy vásároltak a reklám hatására, mint az átlag (20).
Természetesen az online reklám hatása más és más egyes demográfiai csoportok esetében.
A nők 21 százaléka vásárolt az interneten látott hirdetés hatására, míg a férfiak 18 százaléka állította ugyanezt.
Különösen a 18–39 éves nők körében magas, 26 százalék a vásárlási hajlandóság az online reklámok hatására a kutatás szerint. A nők számottevően jobban emlékeznek a reklámokban látott márkára, termékkategóriára és a konkrét részletekre. Számukra fontosabb a reklám kivitelezésének a minősége is.
A fiatalok a legkevésbé elutasítók az online hirdetésekkel szemben, ám a korral egyenes arányban nő a reklámkerülés.
A 18–39 évesek csupán 16 százaléka nyilatkozott úgy, hogy kifejezetten kerüli az online hirdetéseket. A 40–59 éveseknél már 19 százalék ez az arány, míg a 60 év felettiek 30 százaléka elutasító az online hirdetésekkel szemben. Az idősebbek körében az online hirdetések hatékonysága is kisebb: a 60 év felettieknél az átlagosnál alacsonyabb volt a hirdetések hatására történt vásárlások aránya.
A kutatás eredménye árnyalja a »rossz reklám is reklám« frázist. Az adatai azt mutatják, hogy ha egy online hirdetést nem szeretnek az internetezők, azaz rossz, akkor kevésbé eredményes a hirdető márka számára. Ezzel szemben, ha egy online hirdetést kedvelnek az internetezők, az a vásárlások számára is kedvezően hat
– foglalja össze Csasztvan Nóra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.