Október közepétől lehet az IC+ 1. és prémium osztályú kocsikon utazni – írja közleményében a MÁV Zrt. A december 12-ei menetrendváltás óta már napi 20 járatban, így már valamennyi kör-IC-ben – közlekednek ezek az új, emeltszintű szolgáltatást nyújtó járművek. Rendkívül kedvező a magas komfortfokozatú kocsik, valamint a bisztrószakaszos fedélzeti vendéglátás fogadtatása.
A jövőre forgalomba álló IC+ 1. és prémium osztályú járművek Kelet-Magyarország mellett már Nyugat-Magyarországon is közlekednek.
A tágas, csupán négyszemélyes prémium fülkékben kényelmesek bőrülések fogadják az utasokat, akik a világítást és a hőmérsékletet a kocsi többi részétől függetlenül saját maguknak szabályozhatják az asztalba integrált érintőképernyők segítségével. A november közepe óta jegyköteles kocsi prémium fülkéjét december 29-ig 2900 utas választotta, több mint egyötödük a Budapest-Debrecen közötti szakaszon. Ehhez az 1. osztályú menetjegy és az esetleg szükséges IC pótjegy mellett 1000 forintos helyjegyet kell váltani.
A két prémium fülkén túl, a termes utasterében további 15 ülőhely található, ezen ülésekhez nagyméretű, munkához is kiválóan használható asztal, olvasólámpa, valamint az elektromos eszközök töltésére ülőhelyenként egy 230 V-os konnektor és USB töltő is tartozik.
A teljes utastér szőnyegborítású, a termes szakaszban és a folyosón rejtett LED hangulatvilágítás ad fényt. Az ablakokra a sorozat többi járművénél megszokott módon sötétítő rolókat szereltek fel. Újdonság az úgynevezett csendes fülke is, amelyből kettő található a kocsiban. Az ide jegyet váltó utasok csendben, nyugalomban tölthetik el az utazásukat, hiszen ezekben a hatszemélyes 1. osztályú fülkékben a telefonálás vagy egyéb zavaró tevékenység nem megengedett.
Az új kocsiban tovább növeli a komfortot a kompakt méretű, de jól felszerelt bisztrószakasz, amit a kocsi egyik végén alakítottak ki. Az utasok örömmel fogadják, hogy a fedélzeti vendéglátás visszatért a hazai InterCity vonatokra,
nagyra értékelik a szolgáltatás kimagasló színvonalát és kínálatát. Két hónap alatt közel 5500-an vették igénybe a szolgáltatást, a legnépszerűbb ételek között szerepel a START Burger, de sokan megkóstolták az Utasellátó nagymúltú csokirolóját is. A bisztrószakasz a vonat minden utasa előtt nyitva áll, akik készpénz mellett bankkártyával és mindhárom típusú SZÉP-kártyával is fizethetnek.
A 2019-ben megrendelt hetven darabos IC+ flottában már elkészült 35 akadálymentesített, többcélú másodosztályú kocsi is. Ezekben 52 ülőhely, 2 kijelölt kerekesszékes hely van, és 8 kerékpár is szállítható. A laptopok, mobileszközök használatát elektromos és USB-s csatlakozók, valamint vezeték nélküli internet segíti. A GPS-vezérelt, fedélzeti audiovizuális utastájékoztató rendszer pontos tájékoztatást ad a vonat helyzetéről, a biztonságról pedig belső videófelügyeleti rendszer gondoskodik.
A vasúttársaság állami támogatással valósítja meg a saját fejlesztésű, XXI. századi igényeket kielégítő IC+ kocsik gyártását célzó programját,
amely a járműállomány fiatalítását, minőségi cseréjét szolgálja a belföldi és nemzetközi távolsági forgalomban. Összesen 57 másodosztályú és tíz első osztályú IC+ jármű járja az ország vasútvonalait. Az első osztályú bisztrószakaszos járművekből is 35 készül, ezeket Szolnokon gyártják. A vasúttársaság járműállományának fejlesztése folyamatos. Az IC+ család következő tagja a modern vezérlőkocsi lesz, a prototípus már tervezés alatt van, várhatóan 2024-ben készülhet el az első ilyen jármű.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.