Egészen sokan készülnek Magyarországon műfenyővel a karácsonyra, miközben az ételpazarlás nem elterjedt, és egyre többen tartják elképzelhetőnek a húsmentes ünnepi menüt – derül ki az IKEA kutatásából, mely a fenntarthatóság és a karácsony közötti kapcsolatot vizsgálta a magyarok körében.
A bútoráruház felméréséből azonban kirajzolódik az is, hogy a kézzel készített és másodkézből származó ajándékok vagy épp a fenntartható csomagolás még kevésbé népszerűek.
Az adatokból kiderül, hogy mára már a válaszadók 45,8 százaléka a műfenyő mellett dönt, míg a hagyományos vágott fenyőket 36 százalék részesíti előnyben. Sokan választanak a később a természetbe visszaültethető földlabdás fenyő mellett (8,8 százalék), ami után következik az az 5,5 százalék, aki egyáltalán nem állít fát, míg 3,3 százalék igyekszik kreatív, alternatív megoldásokat találni.
A karácsonyi menüvel kapcsolatban a válaszadók 27 százaléka mondta el, hogy soha nem főz húsmentesen az ünnepekre,
míg 51 százalék jelezte azt, hogy noha előfordulnak nála húsmentes fogások, nem ez a fő szempont a menü összeállítása során. A válaszadók 12,7 százaléka viszont minden évben hús nélkül készíti az ünnepi ételeket, míg 8,1 százalék mondta azt, hogy vendégei kedvéért főz ilyen fogásokat.
A karácsonyra készített ételek a legritkább esetben végzik a szemétben, 41,7 százalék fagyasztással óvja meg azokat az ételeket, melyek nem fogytak el, míg 36 százalék úgy főz, hogy abból nem lesz maradék.
Noha az ajándékozás területén egyre gyakoribb az élmények ajándékozása, azért a tárgyak továbbra is népszerűek.
Ezek csomagolása azonban sok hulladékkal járhat.
A felmérés résztvevőinek kétharmada a hagyományos karácsonyi csomagolópapír mellett dönt, ám az összes megkérdezett 44,6 százaléka olyan ajándéktasakot vagy -dobozt használ, amely a következő évben is jó lehet. A válaszadók tizede már már kifejezetten újrahasznosítható csomagolópapírt vásárol. A megkérdezettek mindössze 13 százaléka állítja, hogy inkább be sem csomagolja az ajándékokat.
A csomagolásba kerülő ajándékok kapcsán a válaszadók 54 százaléka mondta azt, hogy néha készít saját kezűleg ajándékot, azonban a használt darabok nem népszerűek, 64 százalék sosem ad ilyen ajándékot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.