Idén novemberben 9495 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, 28,4 százalékkal kevesebbet, mint az előző év azonos hónapjában, és a forgalomba helyezés 33,2 százalékkal múlta alul a 2019. novemberi adatot – derült ki a Datahouse friss jelentéséből. Az egész évet tekintve a harmadik leggyengébb hónap volt a november, de 364-gyel több autót helyeztek forgalomba, mint októberben. Idén eddig a január volt a leggyengébb hónap 8868 autóval, a legjobb eredményt pedig márciusban produkálta az újautópiac, 12433 autóval.
Idén eddig összesen 113,1 ezer új személygépjármű került a magyar utakra, amely csupán 1,9 százalékos lemaradás 2020 első tizenegy hónapjához képest, viszont 20,2 százalékos 2019 azonos időszakához viszonyítva.
A múlt hónapban is a Suzuki vezette a mezőnyt, 1107 személyautóval, amivel a piac 11,66 százalékát szerezte meg.
A második helyen a Toyota áll 900 autóval és 9,48 százalékos részesedéssel, a harmadik pedig a Ford lett 868 személyautóval és a piac 9,14 százalékával. Tavaly novemberben mind a három márka jóval felülmúlta az idei teljesítményt, akkor a Suzuki 2276 személyautót helyezett forgalomba, a Toyota 1272-t, a Ford pedig 1121-et. Az év első tizenegy hónapjának rangsora megegyezik a novemberivel, a Suzuki idén eddig 16,4 ezer új személyautót helyezett forgalomba, több mint ötezer járművel körözte le a második helyezett Toyotát, amely 11,1 ezer autót adott a magyar utakra. A harmadik helyezett Ford 9,6 ezer új autóval.
A kategóriákat elemezve elmondható, hogy továbbra is nagyon népszerűek az SUV-k, az idén forgalomba helyezett 113 ezer autóból 52 ezer ezen kategóriák egyikéből került ki, illetve a C-alsó-közép kategóriás autókat keresik legjobban a magyar vásárlók.
A globális alkatrészhiány, illetve a logisztikai nehézségek továbbra is problémát jelentenek az autóiparnak, és fékezik annak termelését, így a megrendeléseket csak késve tudják teljesíteni. Az említett nehézségek az ágazati szakemberek szerint leghamarabb 2022 második felében oldódhat meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.