Sikeres évet zár a Knorr-Bremse konszern budapesti telephelye, amely tavaly ünnepelte fennállásának 25. évfordulóját.
„Az elmúlt negyed évszázadban folyamatosan fejlődtünk, és vállalatunk még a világjárvány okozta megtorpanás közepette is növekedő pályán maradt a stabil gazdasági és iparági környezetnek köszönhetően”
– mondta a VG-nek Veres László, a Knorr-Bremse Budapest ügyvezető igazgatója. Hozzátette, fejlesztéseiket és beruházásaikat is a terveknek megfelelően valósították meg.
A vállalat tavalyi legjelentősebb beruházása a 2,5 milliárd forintból épült új szervizközpontja volt.
A 4,5 ezer négyzetméteren megvalósult fejlesztéssel több mint 100 partnert szolgálhat ki a cég komplex felújítási projektekkel Európa számos országában, Magyarország mellett kiemelten Angliát, Ausztriát, Lengyelországot, Németországot, Olaszországot, Svájcot és Ázsia egyes területeit is. Ez a fenntarthatóság irányába is fontos lépés, hiszen megfelelő karbantartással és pótalkatrészgyártással hozzájárul a vállalat termékei életciklusának meghosszabbításához. A telephely jövője szempontjából jelentős az automata tehervagon kuplungjának gyártása, e téren is elkezdték a kapcsolódó fejlesztéseket, és új, a legújabb technológiát alkalmazó megmunkálóközpontokkal tették még hatékonyabbá az alkatrészek előállítását.
Több, cégcsoporton belüli díjat és elismerést kapott a budapesti telephely tavalyi Ipar 4.0-s rendszer-, összeszerelősor- és technológiafejlesztése.
A magasan automatizált szerelősorok kifejlesztése jelentősen javítja a termelés tervezhetőségét, és hozzájárul a nagyobb szállítási pontossághoz. Az emberközpontú Ipar 4.0-s megoldást az új generációs tehervagonok kormányszelepeit előállító szerelősoron vezették be először, amelyen az alkatrészek előkészítése és az összeszerelés ma már adatvezérelt folyamatirányítás mellett történik. Továbbá a megmunkáló- és felületkezelő üzemében is több jelentős technológiai és környezetvédelmi jellegű beruházás történt. Bővítette elektronikai, illetve teherkocsifék- és szelepszerelési kapacitását, valamint megalakult a teljes cégcsoportot és kiemelt partnereit is kiszolgáló tesztpadépítő csapat.
A járvány miatt a Knorr-Bremse folyamatos beszállítói problémákkal, alapanyaghiánnyal, eddig nem tapasztalt logisztikai problémákkal szembesült, amelyek drágulást, az információ megbízhatóságának romlását és az általánosan megnövekedett szállítási és reakcióidőt hoztak magukkal. A járvány mellett viszont több nemzetközi trend alakítja a vállalat működését: nagy előrelépés történt a digitalizáció terén, amelyből a budapesti telephely jelentős részt vállalt, a globális zöldülési törekvések pedig előtérbe helyezik a vasutat mint a többi szállítási mód környezetbarát alternatíváját.
A gyári termelés tavaly folyamatos volt, projektjei zavartalanul haladtak, így nem volt szükség az év során létszámcsökkentésre, bizonyos területeken még bővülés is volt, és a vállalat éves üzleti céljainak várható eredménye lehetővé tette a 13. havi alapbér kifizetését. A Knorr-Bremse jelenleg közel 1900 főt – közülük 400 mérnököt – foglalkoztat Magyarországon.
Folyamatos növekedéssel számolunk, amit természetesen a járvány és közvetett hatásai lassítottak, de az idén és terveink szerint jövőre is sikerül néhány százalékkal többet termelnünk az előző évinél
– emelte ki Veres László. Hozzátette, tavaly márciusban elkészült a Knorr-Bremse személyvonatvonó és -ütköző készülékének kiállítási prototípusa, amely a magyar és német mérnökök közös munkájának eredménye. Az európai Green Deal egyik célkitűzése, hogy rövid távon jelentősen növelje a vasút részarányát a teherszállításban. A fejlesztés hátterében az EU szabványosítási törekvése áll, amelynek célja, hogy az unió területén mindenhol ugyanazokat a rendszereket használják a kötöttpályás teherfuvarozás piacán. Az egységesítés meghatározó lesz az iparág fejlődése szempontjából a következő évtizedekben, a vonatkozó iparági szabvány véglegesítésére 2022. év végéig kerül sor. A Knorr-Bremse Budapest ügyvezető igazgatója lapunknak elmondta, nem titkolt céljuk, hogy ezen a területen is piacvezető szerepet töltsenek be, és évente több tízezer tehervagont szereljenek fel automata kuplunggal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.