Drasztikusan megerősödött az online kereskedelem a pandémiás időszakban és egyelőre nincs megállás. A járvány kirobbanását követően érezhető volt a hirtelen megnövekedett igény a webshopok iránt: a 2021-es adatokat összevetve a járvány előtti időszakkal több mint ötszörösére nőtt az e-kereskedelem forgalma – számolt be a webshop logisztikával foglalkozó iLogistic.hu.
Tavaly rövid távon kevésbé volt hatással a járvány a webshopos megrendelések alakulására. Hosszabb távú tendenciákat indított el, de mivel nem voltak váratlan drasztikus korlátozások, kiegyensúlyozott volt a piac. A rendelések számát tekintve áprilisban volt némi visszaesés, a korlátozások feloldását követően a személyes vásárlás igénye megnőtt, de hamar újra növekedő tendenciát mutatott az online kereskedelem. Az élelmiszer házhozszállításnál észlelhető volt egy visszaesés az év eleji magas számokhoz képest, novemberben és decemberben azonban ismét szívesen menedzselték online a bevásárlást a magyarok, amely a vírus újabb tetőzésének is lehet az eredménye.
Folyamatosan növekszik a webshopok forgalma és száma, a 2020-as és 2021-es év rendeléseit vizsgálva megkétszereződött az igény az online vásárlásra.
Az iLogistic.hu kifejezetten webshopoknak szolgáltató logisztikai vállalat ügyfeleinek a száma az elmúlt 1,5 évben a négyszeresére nőtt, így megnégyszerezték a munkavállalóik számát is. A cég bevétele 2019 óta közel megháromszorozódott, már 1 milliárd feletti az árbevétele.
Folyamatosan csökken az utánvétes küldemények aránya, a járvány előtti időszakhoz képest több mint 10 százalékkal nőtt az előrefizetési hajlandóság Magyarországon - közölte az iLogistic.hu. Ez annak is lehet köszönhető, hogy tudatosabbá váltak a vásárlók és igyekeznek megbízható felületekről rendelni. A járvány megjelenésével drasztikusan nőtt az utánvétes fizetéseknél a bankkártyás fizetés, közel ötszörösére ugrott, a készpénzes fizetési mód pedig egyre inkább a háttérbe szorul.
Nyár végén, ősszel megugrott a papírírószerek iránti e-kereslet és sokan online készültek az iskolakezdésre. Volt a bizonytalanság, hogy a gyerekek vajon az iskolapadot vagy az otthoni asztalt fogják koptatni és a szülők felkészültek az esetleges újabb digitális oktatásra: augusztusban, szeptemberben megnőtt az elektronikai eszközök eladása.
A legkiemelkedőbb időszak az év vége volt, a november és a december adta az éves csomagkiszállítás több mint 25 százalékát.
A Black Friday az eladásokat tekintve inkább fekete november volt, a megemelkedett vásárlás nem egy kiemelt napon, hanem egész hónapra elosztva volt jellemző.
Idén a kozmetikumok és a táplálékkiegészítők fogytak a leginkább – áll az iLogistic.hu közleményében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.