A magyarok 79 százaléka érzi úgy, hogy a mindennapi életében minden tőle telhetőt megtesz az éghajlatváltozás elleni küzdelem érdekében, ugyanakkor a többség szerint honfitársaikról nem mondható el ugyanez – derült ki az Európai Beruházási Bank (EBB) 2021–2022. évi éghajlati felméréséből.
A magyar gépkocsivásárlók 72 százaléka állítja, hogy a legközelebbi autóvásárláskor hibrid vagy elektromos járművet választana, míg 28 százalékuk továbbra is benzines vagy dízel mellett döntene.
Konkrétabban: a válaszadók 37 százaléka vásárolna hibrid gépkocsit és 35 százaléka döntene az elektromos autó mellett.
A 65 éves és idősebb magyar autóvásárlók különösen érdeklődnek az elektromos gépkocsi iránt (54 százalék), és csupán 8 százalékuk venne benzines vagy dízelautót, míg a fiatalabb válaszadók 38 százaléka választana benzinest vagy dízelt. A 30–64 év közötti magyarok 40 százaléka döntene a hibrid autó mellett, míg a 30 évnél fiatalabbak körében csak 27 százalék venne hibridet.
A teljes magyar népességnek a 22 százaléka mondta azt, hogy jelenleg nincs kocsija és nem is tervezi a vásárlást – ez 9 százalékponttal magasabb az uniós átlagnál.
A felmérésben részt vevő magyarok 68 százaléka mondta azt, hogy nyaralása helyszínének megválasztásakor figyelembe veszi az éghajlatváltozást. Ez a megfontolás még erőteljesebben van jelen a 30 évnél fiatalabbak körében (70 százalék). Ugyanakkor a fiatalok 34 százaléka mondta azt, hogy 2022-ben repülőre fog szállni a nyaraláshoz, ez az arány a 30–64 évesek körében 17, a 65 év felettieknél pedig 9 százalék.
A magyarok 54 százaléka állítja, hogy használt ruhákat vásárol újak helyett (ez 12 százalékponttal meghaladja az uniós átlagot). A nők esetében ez gyakoribb, mint a férfiaknál.
A magyarok 49 százaléka veszi figyelembe álláskereséskor az éghajlatváltozást. Különösen jellemző ez a 15–29 év közöttiekre: 58 százalékuk van tekintettel az éghajlatváltozásra, amikor állást keres, szemben a 30–64 év közöttiek 48 százalékos arányával. A felmérés szerint a magyarok 53 százaléka veszi figyelembe az éghajlatváltozást, amikor bankot választ vagy befekteti a megtakarításait.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.