BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Palkovics: nem lesz vasúti teherforgalom Budapesten

A MÁV vezérigazgatója a vasúti körgyűrű új nyomvonal terveit február végén teszi le a miniszter asztalára.

A vasúti teherforgalom nem fog Budapesten keresztül menni, mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, egy reggeli Újbudán tartott sajtótájékoztatón. Kiemelte: a kormány a V0-s vasúti körgyűrűvel kapcsolatban erről már döntött. A vasúti körgyűrű  egyébként Záhonyt köti majd össze Győrrel és Sopronnal, úgy hogy elkerüli Budapestet.

Fotó: Móricz-Sabján Simon / VG

A miniszter elmondta: Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója, február végén teszi le a V0-s vasútvonal Kecskemét és Székesfehérvár közötti szakaszára vonatkozó javaslatait. Ekkor derül majd ki melyik nyomvonal felel meg a gazdasági és a környezetvédelmi szempontoknak leginkább. A beruházás nemzetközi tender alapján fog megépülni. 

Ne menjen át Újbudán tehervonat

Simicskó István újbudai országgyűlési képviselő a helyszínen elmondta, az újbudaiak érintettek a vasúti fejlesztés vonatkozásában. Egyetértenek a kormány közlekedésfejlesztési politikájával, de azt kérik, hogy a Hamzsabégi sétány környékét ne terhelje teherfogalom, és minél előtt épüljön meg a V0-s körgyűrű új szakasza. 

A vasút piaci részesedését növelni kell

Az üvegházhatású gázok kibocsátásának a negyedéért felelős a közlekedés, és a 25 százalékon belül  kevesebb, mint egy százalékért felel a vasúti közlekedés - mondta Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója. Hozzátette: a vasúti közlekedés a legzöldebb és környezeti és társadalmi szempontból is a legfenntarthatóbb közlekedési mód. Jelenleg Budapest a vasúti közlekedés központja  és a vasúti közlekedés fejlesztésének az egyik gátja is a főváros áteresztőképessége. Budapestet minden második személy- és tehervonat érinti. Ha nem fejlesztik a Budapesten belüli vasúti hálózatot, akkor az gátja lesz annak a fejlődésnek is, hogy elérjük azokat a klímacélokat, melyeket az európai unió és magyar kormány kitűzött. 2030-ra 50 százalékkal, 2050-re pedig csaknem 100 százalékkal kell csökkenteni a károsanyagok kibocsájtását. Ez pedig Homolya Róbert szerint a vasút piaci részesedése nem nélkül ez nem fog menni. 

Fotó: Mirkó István / Magyar Nemzet

 

 

 

 

 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.