A legmeghatározóbb piaci tényező, az infláció mögött szorosan a második helyre került a belföldi vevői kör, harmadikként pedig továbbra is döntő szerepet kapnak a beszállítói árak.
Az elemzők felidézték, hogy az elmúlt két negyedévben meredeken ívelt fel az infláció szerepe a nagyvállalatok jövőjét meghatározó tényezők között, és mostanra elérte története legmagasabb értékét. Az infláció azért válhatott a legfontosabb faktorrá, mert a vállalatok egyre növekvő részére gyakorol negatív hatást: 2021 negyedik negyedévéhez képest 57-ről 64-re, majd 72 százalékra emelkedett azoknak a cégeknek az aránya, amelyeknek gondot jelent a pénzromlás. Ezen belül is 8-ról 18-ra, majd 27 százalékra ugrott azok aránya, akikre nézve súlyos negatív hatása van.
A kétmilliárd forint feletti árbevételű magyarországi cégek következő 12 hónapra vonatkozó várakozásait vizsgáló K&H nagyvállalati növekedési index legutóbbi, második negyedéves felmérésében már az orosz–ukrán konfliktus is bekerült a befolyásoló faktorok közé, és jelenleg a hetedik legfontosabb tényező a vállalatok életében – tájékoztatott a K&H közleménye.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.