A koronavírus-járvány következtében a divatipar is átalakult, főképp az ellátási láncok. A világmárkák képviselői rájöttek ugyanis, hogy a gyártást – különösen Ázsiából – érdemes visszahozni Európába. Ez Magyarország szempontjából fontos hír, hiszen a jó földrajzi elhelyezkedésünknek, a divatipari múltunknak és a kiváló szakembereinknek köszönhetően komoly versenyelőnyhöz juthatunk
– mondta a budapesti divathetet beharangozó sajtótájékoztató után a VG-nek Jakab Zsófia, a Magyar Divat és Design Ügynökség vezérigazgatója, aki megjegyezte: kevesen tudják, pedig már most is számos luxusmárka gyárt hazánkban.
Azt mondhatom tehát, hogy rendelkezésre áll mind a know-how, mind a technikai háttér Magyarországon a teljes iparág kiszolgálására, ami jókora versenyelőny és a kreatív ipart tekintve kitörési pont lehet
– fogalmazott Jakab Zsófia.
Az augusztus 29. és szeptember 4. között, immár tizedik alkalommal sorra kerülő Budapest Central European Fashion Week nemcsak az országimázst erősíti, hanem a divatipari vállalkozások piacszerzését is segíti a rendezők szándékai szerint. A budapesti divathetet az eddigi eredményei alapján
Közép-Európa központi divateseményeként tartják számon.
Az eddigi kilenc divathét során közel kétszáz divatbemutatót rendezett a Magyar Divat & Design Ügynökség, s ezeken keresztül 130 magyar és régiós divattervezőnek volt lehetősége a bemutatkozásra. A mostani rendezvény hétvégi napjain több mint harminc márka legújabb tavaszi–nyári kollekciói ismerhetők meg a Szépművészeti Múzeumban, hétköznap pedig harminc kiegészítő program várja majd az érdeklődőket.
„A divatügynökség célja, hogy a budapesti divathéten összefogja a környező országok tervezőit. Így elég csak a magyar fővárosba eljönniük azoknak a nemzetközi szakembereknek, akik fiatal tehetségeket keresnek, hiszen mi egy helyen kínáljuk őket nekik” – mondta Jakab Zsófia, aki hangsúlyozta:
Már most is ott vagyunk a divattérképen, köszönhetően például a Nanushka sikereinek vagy a milánói divathéten való folyamatos jelenlétnek, de a cél, hogy Budapest a régió divatfővárosává váljon.
A budapesti rendezvény időzítésével kapcsolatban hozzátette: tudatosan rendezik a nagy nemzetközi divathetek előtt a magyarországit, hiszen így erőteljesebb gazdasági hatás érhető el. A viszonteladók ugyanis, akik ilyenkor kezdik megvásárolni a következő szezon kollekcióit, a szezon elején még nagyobb pénzügyi forrással rendelkeznek. Bár a ruhadarabok csak fél év múlva kerülnek a boltokba, maga a gyártás és a szakmai értékesítés most történik.
A sajtótájékoztatón Forintos-Szűcs Anita, az ügynökség általános vezérigazgató-helyettese arról is beszámolt, hogy a jövő heti divathét a háborús helyzetre tekintettel kiemelt figyelmet fordít az ukrán divattervezőkre, így
hét ukrán márka is bemutatkozik majd divatbemutatóval.
Emellett a divathét jegybevételének teljes összegét az Ökumenikus Segélyszervezetnek ajánlják fel, amely a befolyó pénzt az ukránokat segítő programjára fordítja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.