BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nyolc magyar márka is bemutatkozik a milánói divathéten

Az MDDÜ nemzetközi mentoringprogramjában részt vevő nyolc magyar márka mutatkozik be legújabb kollekcióival az idei milánói divathéten szeptember 20–26. között a Budapest Select ernyőmárka alatt, amelyet a magyar tervezők darabjainak külföldi bemutatására hoztak létre – közölte az MDDÜ általános vezérigazgató-helyettese.

Forintos-Szűcs Anita, a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) általános vezérigazgató-helyettese az MTI-nek hangsúlyozta: a Milano Fashion Week egyike a négy legnagyobb nemzetközi divathétnek, és több mint 20 ezer látogatót vonz szezononként, így egyedülálló lehetőséget nyújt a magyar márkák bemutatkozására.

Hungarian Fashion & Design Agency, magyar divat
Fotó: Hungarian Fashion & Design Agency / Faceboook

Kollektív élő show-bemutatón láthatja a nemzetközi közönség szeptember 23-án öt magyar tervező –  Abodi, Cukovy, Kata Szegedi, Zsigmond és Thefour – kreációit. 

Mindannyian 10-15 exkluzív szettet vonultatnak fel a kifutón, 

válogatva a jövő évi tavaszi–nyári kollekciójukból. Emellett a divathét ideje alatt az MFW Fashion Hubjában hat magyar tervező  – Abodi, Cukovy, Kata Szegedi, Nini, Unrealindustry és Pinetime – tavaszi–nyári darabjait állítják ki az ADI Design Museumban, a Balatonról elnevezett Pelso fürdőruhamárka pedig önálló prezentációt tart jövő évi kollekciójáról.

A milánói divathét főszervezőjével, a Camera Nazionale della Modával kötött szakmai együttműködés segíti a magyar márkákat abban, hogy kiléphessenek a nemzetközi piacra, és a különböző nemzetek tervezői bekerüljenek a hazaira, mentorálják a márkákat, és egyúttal esélyt teremtenek a külföldi terjeszkedéshez 

– mondta a vezérigazgató-helyettes, hozzátéve: Magyarországon ma már az haute couture ruhák és az utcai viseletek egyaránt megtalálhatók a hazai tervezők kreációi között mindenféle árfekvésben, s az elmúlt években már sokkal bátrabb a nagyközönség a dizájnerdarabok megvásárlásában.

A milánói divathetet követően az MDDÜ harmadik alkalommal rendezi meg a 360 Design Budapest eseménysorozatot október 3–9. között a Bálna Budapestben. 

Az esemény célja a magyar és a regionális tervezők ismertségének növelése és a magyar dizájnmárkák nemzetközi piacra lépésének segítése.
Néhány hete tartották a Budapest Central Europen Fashion Weeket (BCEFW) is, amelynek a Szépművészeti Múzeumban tartott kétnapos központi eseménye több mint 2000 látogatót vonzott. Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója akkor azt nyilatkozta lapunknak, hogy már most is számos luxusmárka gyárt hazánkban.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.