Összesen csaknem 25 milliárd forint értékben folynak jelenleg is olyan beruházások az országban, amelyek a kormány és az Európai Unió támogatásával valósulnak meg. Ezen projektek java részét a tervek szerint még idén átadják – közölte a VG érdeklődésére az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ (AÖFK), amely részletes listán mutatta be a zajló fejlesztéseket.
A folyamatban lévő beruházások között
a legnagyobb tételt a kerékpárutak építése, korszerűsítése jelenti mintegy 14 milliárd forint értékben.
A jelenleg folyó legjelentősebb fejlesztés az EuroVelo 6 (EV6) Komárom és Dunaalmás közötti, majd 13 kilométer hosszú szakaszának építése 2,5 milliárd forintból. Kicsit lejjebb a Dunán, Dunaalmásnál is épül az EV6 egy bő 7 kilométeres etapon. Befejezéséhez közeledik továbbá a Tokaj-kör építése, ahol megközelítőleg 2 milliárd forint EU-s forrásból zajlik a Kopasz-hegyet megkerülő biciklis nyomvonal kivitelezése.
A Balatonnál napokon belül befejeződik a régóta várt és eddig hiányzó balatonrendesi kerékpárútszakasz építése,
valamint még október végén lezárul három nagy uniós Ginop-projekt, amelyekben összesen több mint 3 milliárdos forrást használt fel a NIF Zrt. a Balatoni Bringakör Balatonlelle–Siófok–Balatonakarattya–Örvényes közötti részén.
Az egyre népszerűbb turisztika célpontnak számító Tisza-tó már 2020 óta körbetekerhető kerékpárúton. Azonban rövidesen Tiszafüredről más irányba, a Hortobágy felé is lehet majd kerekezni, ugyanis előkészítés alatt áll a tavat Balmazújvárossal összekötő biciklis infrastruktúra kivitelezése. Ugyanakkor idén, még az építkezés előtt kijelölik a Tisza-tavat Debrecennel összekötő nyomvonalat is.
Szintén jelentős, mintegy 9 milliárd forintos összegben zajlik a kisvasútpályák korszerűsítése.
A legnagyobb forrást, 3,4 milliárdot a több mint százéves lillafüredi erdei vasút kapta.
A vonalon már zajlanak a pályafelújítási munkálatok, így ott szeptember vége óta nem közlekednek a vonatok. Ezenfelül megújul a hortobágyi,és a Szob–Márianosztra között ingázó kisvasút pályája, továbbá az almamelléki, a gyöngyösi, a kaszói, a kemencei és a szilvásváradi erdei vasút, valamint a tömörkényi Csaj-tavi keskeny nyomtávú vasút is.
Az Aktív Magyarország azonban nemcsak a „klasszikus” szabadidőeltöltést támogatja, hanem az extrémebb tevékenységeket is.
A XXII. kerületben és Törökbálinton a görkorcsolyások, a gördeszkások és a kerékpárosok számára egyaránt ideális helyszínnek számító görpark épül, de várhatóan még idén elkészül a gördeszkapálya Debrecenben is, ahol emellett a tócóvölgyi városrészben egy csaknem 2700 négyzetméteres extrémsportparkot is kialakítanak, amely kiszolgálja majd mások mellett a BMX-eseket, a triálosokat és a dirtjumposokat egyaránt.
Gyöngyössolymoson „vasalt utakat”, azaz via ferrata pályákat építenek ki,
ami nem más, mint egy drótkötelekkel kiépített hegymászótúra-útvonal.
– sorolta a fejlesztési központ a beruházásokat a VG-nek küldött tájékoztatásában.
Az Aktív Magyarország az infrastruktúra-fejlesztéseken felül a szemléletformálásra is nagy hangsúlyt fektet.
Ezt szolgálja például a 2017-ben útjára indított Vándortábor program, amellyel csak idén több mint 17 ezer gyermek fedezhette fel a teljesítmény örömét és az ország különböző tájait
– közölték. A hátrányos helyzetű gyermekek támogatására életre hívták az Aktívan az osztállyal programot, amelyben száz iskolából 5 ezer rászoruló fiatalnak biztosítottak aktív és természetközeli élményeket egynapos osztálykirándulásokon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.