Immár mindenki a saját bőrén érzi az inflációt, sok vásárlást előre is hoztak – mondta a GKI Digital vezető partnere a VG Podcastnak. Madar Norbert szerint
a megelőző években jellemző 30 százalékos növekedés után az idei negyedik negyedév 10 százalék körüli növekedést hozhat az online kereskedelemben.
Az idei Black Friday alkalmával és a karácsonyi bevásárlási szezon alatt is visszafogottabban költhetnek a fogyasztók, ugyanakkor az infláció miatt a kosárértékek várhatóan nem csökkennek. A rezsicsökkentés megnyirbálásának időszakára jellemző „félelem” nem tér vissza.
Tudatosabbá vált a fogyasztók jó része, ugyanis
sokan nem azért költenek kevesebbet, mert nem tehetnék meg, hanem elővigyázatosságból spórolnak.
Bizonytalannak érzik, hogy miképpen alakulnak az energiaárak, de a munkanélküliségtől való félelem is erősödött. Madar Norbert szerint ez a réteg rendelkezik tartalékokkal, és várhatóan azért mélyebben a zsebébe nyúl karácsonykor. A lakosság sok esetben december végéig tervez – ez a szemlélet viszont nem változott meg a szakértő szerint. Érdekes, hogy minden átalakulás ellenére egyre népszerűbb a ruhanemű online vásárlása. A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan nem csökken a prémiumtermékek értékesítése, ugyanakkor a vásárlók fókuszába kerültek az olcsóbb, saját márkás termékek.
Madar Norbert összességében úgy látja, hogy
a vásárlók most sokkal árérzékenyebbek, felértékelődnek a valós árleszállítások is. Új elem, hogy az emelkedő kézbesítési árak mellett egyre inkább megbecsülik az olcsóbb, akár ingyenes kiszállítási lehetőségeket.
Keresse a VG Podcastot a kedvenc alkalmazásán!Spotify: VG Podcast Anchor: VG Podcast Google Podcasts: VG Podcast Radio Public: VG Podcast Breaker: VG Podcast |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.