A Délmagyarországnak adott interjúban – amelyet az MTI szemlézett – a tárcavezető azt mondta, az ország egészében az autós közlekedés valódi alternatívájává akarja tenni a tömegközlekedést.
Ennek érdekében a MÁV-val közösen azon dolgoznak, hogy bevezethető legyen egy megyebérlet-konstrukció, amely – hasonlóan a sztrádamatricákhoz – kedvezményes áron, „egyetlen jeggyel” tenné lehetővé a vidéken élőknek, hogy egy vagy több megyében vonattal és autóbusszal is utazhassanak.
Lázár János a rendszert 2023 első felében vezetné be.
A miniszter arról is beszélt a Csongrád-Csanád megyei lapnak, hogy további autópályák épülnek majd szerte az országban. Példaként említette – 2023-ra – az M4-est és az M49-est, továbbá az M1-es sztráda kétszer háromsávosra bővítésének tervét, sőt szerinte meg kell fontolni az M5-ös autópálya hatsávosítását is Kecskemétig, valamint az M9-es továbbépítését. A politikus szorgalmazta azt is, hogy a 47-es utat négysávosítsák Debrecenig.
A közlekedés területe azután került néhány héttel ezelőtt Lázár János tárcájához, hogy megszűnt a Technológiai és Innovációs Minisztérium.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.