Lengyelország sem olyan olcsó már, mint korábban, de az élelmiszerek terén egyértelműen veri hazánkat, ez a legfőbb tapasztalata a lengyelországi hétvégi utunkról. A magyar határtól 300 kilométerre lévő Zakopanéban, amely Lengyelország téli központjának számít, rengeteg magyar turistával lehetett találkozni, akik a városnézést összekötötték a hétvégi nagybevásárlással, nem véletlenül.
Néhány élelmiszer szinte sokkolóan olcsóbb volt, mint Magyarországon. A legszembetűnőbb különbséget a hazai Lidlben 700 forintért kapható Pilos Edam sajtnál találtuk, amely 5 zlotyba, azaz (87 forintos árfolyamon számolva) mintegy 430 forintba került.
Ugyancsak hasonló árakkal találkoztunk a margarinoknál, amelyek itthon már szintén 800–900 forintos sávban kaphatók, itt az összehasonlítást nehezíti, hogy az összes termék lengyel volt, de így is majdnem fél áron lehetett megvenni a hazai kínálathoz képest. A nagy átlagban tényleg a legtöbb termék olcsóbb Lengyelországban, 1 kiló csirkeszárny 1131 forintba, a vöröshagyma 348 forintba, a szeletelt sertéskaraj pedig 957 forintba került. A csirkemellből többféle is volt a pultban, a 40 zlotys, 3500 forintos mellett akár már 20 zlotyért, tehát 1700-1800 forintért is tudtunk volna vásárolni, a magyar hatósági áras termékkel szinte azonos áron.
Ami elmondható a bolti árakról, az éttermi szolgáltatásokról már kevésbé, 1500 forintnál kezdődtek mind a csapolt, mind az üveges sörök, de főételeket se kaphatunk már 3500-4000 forint alatt.
Bár Lengyelországban az alapvető élelmiszerek áfakulcsa nullaszázalékos, Magyarországon is több termék áfáját 5 százalékra csökkentették korábban, tehát ez önmagában nem magyarázza, hogy ekkora különbség van az árakban. Sokkal inkább lehet döntő, amire a Magyar Nemzeti Bank egyik jelentése is felhívta a figyelmet, hogy nagyon súlyos problémák vannak a hazai élelmiszeripar versenyképességével, lényegében az magyarázza a 40 százalékos élelmiszer-inflációt. Mindenesetre az is jól látható volt a lengyel Lidl termékkínálatában, hogy sokkal több a lengyel termék, mint az itthoni áruházakban a magyar, különösen igaz ez például a tejtermékekre, amelyek között Magyarországon alig találni hazai márkát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.