Angol és olasz szavak játékából – étel, most – született meg a Foodora, amely a magyar piacon két éve bevezetett Foodpandát váltja le – jelentette be Radeczky Zoltán, a Foodpanda magyarországi ügyvezető igazgatója, hozzátéve, Magyarországon, Ausztriában, Csehországban és Szlovákiában is egyszerre, május 1-jétől cseréli le a nevét a cég, míg Svédországban, Norvégiában, Finnországban, valamint Dániában csak arculatot frissít.
Az 1999-ben alapított Netpincért 2016-ban vásárolta meg a német Delivery Hero, a világ vezető, 70 országban jelen lévő gyorskereskedelmi vállalata, a magyar cég pedig két éve váltott Foodpandára, és most ismét nevet cserél. A márkanévváltás nem érinti a működési feltételeket és a tulajdonosi hátteret sem – hangzott el a keddi budapesti tájékoztatón.
A Foodpanda mától használja a Foodora nevet is, de az applikációk csak április közepén frissülnek, és
május elsejétől állnak át teljesen az új névre, aminek hírét Magyarország idei legnagyobb reklámkampányával juttatják el a fogyasztók tömegeihez
– hangzott el.
A márkanévváltást befektetésnek tekintik, hiszen akkor költenek erre, amikor mások fékeznek.
Bevezetik az alacsony havidíjas előfizetéses szolgáltatást is, amely már havi két megrendelés után megéri az ügyfeleknek, és a cég az úgynevezett zsebszupermarket-élményt adó egyéb árucikkek házhozszállítási üzletágára is ráerősít.
A Világgazdaság kérdésére Radeczky Zoltán elmondta,
a megrendeléseik kosárértéke átlagosan 5-6 ezer forint, ebből is kitűnik, hogy a szerződött éttermek nem hárították át a teljes költségnövekedést, a 40 százalék feletti élelmiszer-inflációval szemben ugyanis 20-25 százalékkal emelték áraikat.
Mindemellett az is látszik, hogy a megrendelőik nem vásárolnak kevesebbet, a rendelési érték 20-25 százalékkal nőtt, bár az előfordulhat, hogy vannak, akik ritkábban igénylik ezt a szolgáltatást.
A házhozszállítási díjak viszont megugrottak, az egy évvel ezelőtti 200-300 forintról 800-900 forintra, ami a katát elhagyó futárok díjának és az energiaáraknak a drasztikus emelkedését tükrözi, azonban a Foodpanda mindent a futárok zsebébe tesz vissza, nincs haszna az áremelésből – válaszolta kérdésekre Radeczky Zoltán.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.