Tavaly megduplázta a 2021-es évben elért növekedését a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. Ezzel a forgalma tavaly megközelítette az ezer milliárd forintot.
A 2021-es 7,2 százalékos növekedés után 2022-ben 15,6 százalékos (infláció alatt) bruttó forgalombővülést produkált a SPAR kereskedelmi hálózata, így a forgalom tavaly elérte a 915,7 milliárd forintot – derült ki a társaság mai tájékoztatóján.
A cég az éves fordulónapon, vagyis tavaly december 31-én 623 úgynevezett márka (franchise partnerekkel együtt számolt) üzletet működtetett országszerte, ezzel az egyik legnagyobb kereskedelmi lánc itthon. Tavaly két új áruházzal bővítette a hálózatát, 11-et pedig megújított. A fejlesztésre fordított összeg 18,6 milliárd forint volt.
Éves szinten a társaságnak 30 milliárd forint körüli fejlesztés áll a rendelkezésére, a maradék a logisztikai és egyéb beruházásokra ment el.
A tájékoztatóból kiderült, hogy a cég online kereskedelmi hálózata az eddigi legnagyobb bővülését hozta, 150 ezer megrendelést bonyolított le és nagyjából 20 új helyszínt kapcsolt be a kiszállítási rendszerbe.
A Spar nem csak ebben emelkedik ki a magyar kiskereskedelmi piacból, hanem abban is, hogy az elmúlt 5 év alatt megduplázta árbevételét. Ez teljesen egyedi ebben a szegmensben. Sokat segített a franchise rendszer elindulása és persze az is, hogy mára a második legnagyobb húsfeldolgozóvá vált. A Spar bicskei húsüzeme a hazai piacon a Bonafarm után a második legnagyobb. Tavaly 46 ezer tonna húst dolgozott fel.
Az árstopokkal kapcsolatban Heiszler Gabriella a Spar Magyarország elnök ügyvezető igazgatója elmondta:
jelentősen nőtt az igény az érintett termékek iránt, de nem csak a civil vásárlók tekintetében. Odáig jutottunk, hogy olcsóbb egy étteremnek a Sparban beszereznie a burgonyát, a cukrot, vagy a tejet, mint a saját beszállítóitól.
Innen nézve nem véletlen az érintett termékekre a mennyiségi korlátozás. Ez a keresletnövekedés heti több száz milliós kiesést jelent a vállalat számára. Jelezte, hogy van egy belső mérőszámuk, amely a Spar üzleteiben jelentkező inflációt mutatja. A céljuk, hogy minden hónapban 2-3 százalékponttal alacsonyabb maradjon a Spar boltokban az árnövekedés, mint az országos átlag.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.