BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lecsapott a GVH a majdnem két éven keresztül végkiárusítást reklámozó szőnyegárus cégre

Szinte fennállása teljes ideje alatt végkiárusítást hirdetett, a fogyasztókat több más módon is félrevezette egy szőnyegeket áruló cég Magyarországon. A vállalkozás reklámjaiban olyan kedvezményeket és leértékeléseket, valamint határidőket hirdetett, amik nem voltak valósak. A Gazdasági Versenyhivatal 25 millió forintos bírsággal sújtotta a kereskedőt.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 25 millió forint bírságot szabott ki a keleti szőnyegeket árusító Szőnyeg galéria Kft.-re, mert megtévesztette a fogyasztókat a csaknem két évig tartó végkiárusítás hirdetésével – közölte a versenyhivatal az MTI-vel csütörtökön.

Budapest, 2021. augusztus 14.A Gazdasági Versenyhivatal cégtáblája az épületen, a főváros V. kerületében, az Alkotmány utcában. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a piaci verseny tisztaságán őrködő autonóm államigazgatási szerv Magyarországon.MTVA/Bizományosi: Róka László ***************************Kedves Felhasználó!Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemű – különösen szerzői jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó szerzője/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelőssége e körben kizárt.
Fotó: Róka László / MTI

A közlemény szerint a GVH vizsgálata azt állapította meg: 

a cég több különböző szempontból is tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a fogyasztókkal szemben.

A kereskedés nem tudta megfelelően alátámasztani sem a piacelsőségére, sem a termékválasztéka bőségére vonatkozó állításait, például azt, hogy több mint 30 ezer keleti és perzsa szőnyege van. Ahogy azt sem, hogy egyes különleges árkedvezményeinek eredeti árait valaha is ténylegesen alkalmazta volna – emelték ki.

A közlemény szerint 

a cég 21 hónapig, szinte teljes fennállása során végkiárusítással hitegette a vevőket 

a legnagyobb kereskedelmi televíziókban, illetve országos rádióadókon vásárolt hirdetéseivel.

Átfogó razziára készülhet a Versenyhivatal a benzinkutakon

Fogyasztói panasz nyomán az egyik vidéki városban vizsgálatot rendelt el a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) több helyi töltőállomás árképzése kapcsán – tudta meg a Világgazdaság. A GVH közléséből arra lehet következtetni, hogy a folyamat itt nem áll meg, vagyis hamarosan újabb versenyhatósági intézkedések jönnek az üzemanyag-kiskereskedelem területén.

Közölték: a vállalkozás emellett valótlanul állította, hogy végkiárusítást tart, ugyanis az üzletvitele ellentmondott ennek. A végkiárusítás meghirdetésétől, 2020 szeptemberétől 2022 májusáig folytatták a kereskedést és töltötték az árukészletet. Szintén jogsértőnek bizonyultak a fogyasztókat sürgető, az akciók korlátozottságára vonatkozó üzenetek: Most vagy soha!, Garantáltan egyedi lehetőség!, amelyek a tévéreklámokban visszaszámlálással párosultak. Az ígért kedvezmények ugyanis a megjelölt időpontokat követően is elérhetők voltak, sőt, esetenként kedvezőbb akciókat is meghirdettek.

A GVH Versenytanácsa a jogsértés értékelésekor figyelembe vette többek között, hogy a szőnyegkereskedés jelentős összegeket fordított a tisztességtelen reklámokra, amelyek lényegében az értékesítési tevékenységének a teljes időszakát lefedték. A versenyhatóság hangsúlyozta: tekintettel volt a cég együttműködésére is, a kereskedés ugyanis – bár nem ismerte el a jogsértéseket – nem vitatta a hatóság álláspontját, önként lemondott a jogorvoslat lehetőségéről.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.