A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 25 millió forint bírságot szabott ki a keleti szőnyegeket árusító Szőnyeg galéria Kft.-re, mert megtévesztette a fogyasztókat a csaknem két évig tartó végkiárusítás hirdetésével – közölte a versenyhivatal az MTI-vel csütörtökön.
A közlemény szerint a GVH vizsgálata azt állapította meg:
a cég több különböző szempontból is tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a fogyasztókkal szemben.
A kereskedés nem tudta megfelelően alátámasztani sem a piacelsőségére, sem a termékválasztéka bőségére vonatkozó állításait, például azt, hogy több mint 30 ezer keleti és perzsa szőnyege van. Ahogy azt sem, hogy egyes különleges árkedvezményeinek eredeti árait valaha is ténylegesen alkalmazta volna – emelték ki.
A közlemény szerint
a cég 21 hónapig, szinte teljes fennállása során végkiárusítással hitegette a vevőket
a legnagyobb kereskedelmi televíziókban, illetve országos rádióadókon vásárolt hirdetéseivel.
Átfogó razziára készülhet a Versenyhivatal a benzinkutakonFogyasztói panasz nyomán az egyik vidéki városban vizsgálatot rendelt el a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) több helyi töltőállomás árképzése kapcsán – tudta meg a Világgazdaság. A GVH közléséből arra lehet következtetni, hogy a folyamat itt nem áll meg, vagyis hamarosan újabb versenyhatósági intézkedések jönnek az üzemanyag-kiskereskedelem területén. |
Közölték: a vállalkozás emellett valótlanul állította, hogy végkiárusítást tart, ugyanis az üzletvitele ellentmondott ennek. A végkiárusítás meghirdetésétől, 2020 szeptemberétől 2022 májusáig folytatták a kereskedést és töltötték az árukészletet. Szintén jogsértőnek bizonyultak a fogyasztókat sürgető, az akciók korlátozottságára vonatkozó üzenetek: Most vagy soha!, Garantáltan egyedi lehetőség!, amelyek a tévéreklámokban visszaszámlálással párosultak. Az ígért kedvezmények ugyanis a megjelölt időpontokat követően is elérhetők voltak, sőt, esetenként kedvezőbb akciókat is meghirdettek.
A GVH Versenytanácsa a jogsértés értékelésekor figyelembe vette többek között, hogy a szőnyegkereskedés jelentős összegeket fordított a tisztességtelen reklámokra, amelyek lényegében az értékesítési tevékenységének a teljes időszakát lefedték. A versenyhatóság hangsúlyozta: tekintettel volt a cég együttműködésére is, a kereskedés ugyanis – bár nem ismerte el a jogsértéseket – nem vitatta a hatóság álláspontját, önként lemondott a jogorvoslat lehetőségéről.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.