Jelentős növekedési potenciállal rendelkezik a logisztikai szektor, ezért adta magát, hogy legyen egy logisztikaipark-definíció is Magyarországon – jelentette ki Fábián Gergely iparpolitikáért felelős államtitkár egy háttérbeszélgetésen, aki szerint ennek több gyakorlati előnye is lehet, egyszerűbb építkezés mellett a különböző pályázatokon történő indulást is megkönnyítheti.
A közúti fuvarozásnál vannak problémák
– ismerte el az államtitkár, hozzátéve, emiatt folyamatosan egyeztetnek az érdekképviseletekkel, múlt pénteken nagyobb körű szakmai egyeztetést tartottak, mivel igyekeznek figyelembe venni az ágazat érdekeit is. A régiós országokhoz képest alacsonyabb a szállítmányozás súlya, ezért látnak még teret a növekedésben, ami becslések szerint akár két szemjegyű is lehet.
Nagy Ádám iparügyekért felelős helyettes államtitkár emlékeztetett, hogy egy április 28-án megjelent kormányrendelet tartalmazza az ipari parkok eddigi szabályozását, és új elemként megjelentek a logisztikai parkok.
Az adott parkban legalább 60 százalékban logisztikai tevékenységet kell folytatni, ezt az éves nettó árbevételhez kötik,
három kategóriába sorolva:
Nagy Ádám elmondta, hogy logisztikai és ipari tanács működik a jövőben, ha valaki logisztikai parkot szeretne működtetni, akkor kérelmet nyújt be a minisztériumhoz, amiről a tanács dönt az államtitkár javaslatára. Ha bármit módosítana, azt is a tanács bírálja el. Jelezte, hogy már most is vannak logisztikai parkként működő helyszínek, nekik 2024. december 24-ig van lehetőségük arra, hogy megszerezzék ezt a jogcímet.
Nagyságrendileg az ipari parkokhoz hasonló méretű, mintegy 200 logisztikai parkra számítanak a jövőben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.