BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Már néhány szó is elég az utaláshoz

Mobilon élőszóval is kezdeményezhetik forintutalás indítását a K&H ügyfelei.

A K&H mobilbankjában a hazai pénzügyi szektorban elsőként vezeti be a hangalapú utasításra történő digitális forintátutalást – jelentette be Király Andrea, a K&H lakossági banki üzletágának vezetője egy csütörtöki sajtóbeszélgetésen. 

Serious,Young,Woman,Holding,Phone,Using,Mobile,Voice,Recognition,Or
Fotó: Shutterstock

A K&H 2022 novemberében mutatta be a Kate-et, a digitális pénzügyi asszisztenst, aki nagymértékben segíti a bank és a biztosító ügyfeleit a kényelmes és gyors ügyintézésben. 

Immár nem csupán a bank és a biztosító költözött be félmillió ügyfelünk zsebébe, de egy valódi pénzügyi asszisztens is, aki nyitvatartástól és szünnaptól függetlenül, folyamatosan rendelkezésükre áll, segítségükre van

– tette hozzá a banki vezető. Király Andrea elmondta: néhány további funkció is beépül a mobilbankba, így például 

automatikusan feltölthető a hitelkártya, könnyen elérhetők és letölthetők a bankszámlakivonatok, és egy mozdulattal megtekinthetők, másolhatók és megoszthatók a számlaadatok.

Egy pénzösszeg átutalását az ügyfelek szóban vagy cset formájában is kezdeményezhetik – az előre rögzített partnerek számláira. Az ügyfél például bemondja a mobilbankban, hogy „Kate, utalj anyunak tízezret!”. A digitális pénzügyi asszisztens értelmezi a szóbeli utasítást – ha szükséges, további tisztázó kérdéseket tesz fel –, majd a képernyőn összefoglalja az utalással kapcsolatos legfontosabb információkat: a küldő és a fogadó számlaszámát, valamint az átutalandó összeget. Az utalást kezdeményező ügyfél ekkor ellenőrizheti a megadott paramétereket, és ha mindent rendben talál, megerősítheti utalási szándékát. Mindez pár pillanatot vesz igénybe, tehát gyors, kényelmes és biztonságos.

Mobiltelefonon indított forintátutalások száma

A K&H 2023 júniusában új mobilbanki applikációra cserélte le tíz éve bevezetett és folyamatosan frissített mobilbankját. A nyáron útjára indított új K&H mobilbank nem csak friss és könnyen áttekinthető dizájnt hozott, de új informatikai architektúrát is kapott. Ezzel teremtették meg a lehetőségét annak, hogy a már több mint 60 funkció száma tovább gyarapodjon. A cél egy valódi szuperapplikáció, amely mindent tud, amivel szinte minden pénzügy – és még nagyon sok más – elintézhető.

A hangalapú utasítással indított forintátutalás mérföldkő a mesterséges intelligencián alapuló digitális pénzügyi asszisztensek hazai alkalmazása terén

– jelentette ki Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője. Hozzátette: a K&H digitális pénzügyi asszisztensének új funkciója jól mutatja, hogy a mesterséges intelligencián alapuló megoldások milyen változásokat hoznak az emberek és a pénzügyi szektor életébe.

A K&H szeptember elején az aktív korú lakosságot reprezentáló ezerfős véleménykutatás formájában vizsgálta, hogyan viszonyulnak a magyarok a mesterséges intelligenciához. A „K&H szeretjük-e az MI-t?” kutatásból kiderül, hogy az aktív korú lakosság háromnegyede úgy érzékeli, hogy már találkozott ilyen alapú szolgáltatással. Majdnem felük csetelt már, negyedük beszélt is MI-vel, a pénzügyi szolgáltatások kapcsán a felnőtt lakosság több mint negyede állítja, hogy használta. Általánosan elmondható, hogy ez a technológia a fiatalokhoz, a magasabb végzettséggel, valamint jövedelemmel rendelkezőkhöz inkább elért már.

A technológiát ismerők leginkább gyorsnak és segítőkésznek érzik azt, legkevésbé a problémamegoldás hatékonyságával és pontosságával elégedettek. A használók negyedének oldotta meg problémáját vagy válaszolta meg kérdését teljes mértékben az MI. A „K&H szeretjük-e az MI-t” kutatásból kiderül, hogy az aktív korú magyar lakosság többsége nyitott arra, hogy a jövőben igénybe vegyen MI-t pénzügyi szolgáltatások kapcsán.

A jegybank adatai szerint a hazai átutalási forgalom egyre nagyobb hányada zajlik okostelefonokon keresztül: a 2020 második negyedévétől számított három év alatt több mint háromszorosára – 26 millió közelébe – nőtt a mobilról indított forintutalások száma. 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.