Az autósoknak jogos az az igényük, hogy jó minőségű úton akarnak közlekedni, a mi feladatunk, hogy ezt biztosítsuk – mondta a Világgazdaság makrogazdasági podcastsorozata, a Bruttó legújabb adásában Szimicsku László, a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója. Tavaly szeptemberben közel 1300 kilométeren vette át a Magyar Közúttól a gyorsforgalmi hálózat működtetésének és fenntartásának feladatait a koncessziós társaság, amely idén elindította Magyarország történetének eddigi legnagyobb autópálya-felújítását.
Ugyanakkor, mint megtudtuk, nem mindenki örül a színvonaljavulásnak.
Azt tapasztaljuk, hogy az autósok gátként élik meg a kollégáinkat, vannak egészen extrém esetek is: sokszor megdobálják őket szeméttel, vagy leköpik azokat, akik az autópálya mentén dolgoznak
– mesélte Szimicsku, majd arra is rámutatott, hogy ha mindenki betartaná a sebességkorlátozást a tereléseknél, akkor az emberek épségben, biztonságban át tudnának érni. Ellenkező esetben az autósok elkezdenek fékezni, ezzel fékezésre kényszerítve a többieket is, így pedig kialakulhat egy olyan eseménysor, amelyet úgy neveznek, hogy fantomdugó. Ez leginkább azért veszélyes, mert tulajdonképpen valós indok nélkül áll meg a forgalom.
Jelezte, hogy az idén indított hároméves felújítási program részeként november végére a teljes főpályahossz 18 százaléka újulhat meg, 2025 végéig pedig 43 százalékához nyúlnak hozzá valamilyen szempontból.
Az a céljuk, hogy jó minőségű úton autózhassanak az utazók, és ezt szolgáltatásban és minőségben is érezzék.
Európai színvonalra törekedünk
– jelentette ki Szimicsku László, majd kitért a bővítésekre is. Az M1-es autópálya esetében például legkésőbb 2025 végéig kell megkezdődnie a munkálatoknak. Hangsúlyozta: azért az M1-essel és nem az M3-assal vagy M7-essel kezdenek, mert ott indokolt leginkább a kapacitásbővítés.
Cáfolta azokat a kritikákat, miszerint miattuk emeli meg az autópálya-matricák díját: „Ez továbbra is állami feladat.” Ráadásul a számok azt mutatják, hogy a külföldi kamionosok által fizetett úthasználattal arányos útdíj önmagában több, mint amennyit a magyar államtól kapnak 1237 kilométer fenntartására és fejlesztésére – tehát valójában a külföldi kamionosok fizetik meg a hazai gyorsforgalmi hálózat fenntartását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.