BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Nyugat-európai színvonalú lehet 2025-re a magyar autópálya-hálózat – VG-podcast

2025 végére nyugat-európai színvonalú lehet a hazai gyorsforgalmi hálózat – mondta a Világgazdaság makrogazdasági podcastsorozata, a Bruttó legújabb adásában Szimicsku László, a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója, aki szerint mégsem örül mindenki az úthálózat minőségi javulásának: még mindig gyakori, hogy megdobálják vagy leköpik az utak mentén dolgozó munkásokat.

Az autósoknak jogos az az igényük, hogy jó minőségű úton akarnak közlekedni, a mi feladatunk, hogy ezt biztosítsuk – mondta a Világgazdaság makrogazdasági podcastsorozata, a Bruttó legújabb adásában Szimicsku László, a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója. Tavaly szeptemberben közel 1300 kilométeren vette át a Magyar Közúttól a gyorsforgalmi hálózat működtetésének és fenntartásának feladatait a koncessziós társaság, amely idén elindította Magyarország történetének eddigi legnagyobb autópálya-felújítását. 

Fotó: Hír TV / YouTube

Ugyanakkor, mint megtudtuk, nem mindenki örül a színvonaljavulásnak.

Azt tapasztaljuk, hogy az autósok gátként élik meg a kollégáinkat, vannak egészen extrém esetek is: sokszor megdobálják őket szeméttel, vagy leköpik azokat, akik az autópálya mentén dolgoznak

– mesélte Szimicsku, majd arra is rámutatott, hogy ha mindenki betartaná a sebességkorlátozást a tereléseknél, akkor az emberek épségben, biztonságban át tudnának érni. Ellenkező esetben az autósok elkezdenek fékezni, ezzel fékezésre kényszerítve a többieket is, így pedig kialakulhat egy olyan eseménysor, amelyet úgy neveznek, hogy fantomdugó. Ez leginkább azért veszélyes, mert tulajdonképpen valós indok nélkül áll meg a forgalom.

Jelezte, hogy az idén indított hároméves felújítási program részeként november végére a teljes főpályahossz 18 százaléka újulhat meg, 2025 végéig pedig 43 százalékához nyúlnak hozzá valamilyen szempontból. 

Az a céljuk, hogy jó minőségű úton autózhassanak az utazók, és ezt szolgáltatásban és minőségben is érezzék. 

Európai színvonalra törekedünk

– jelentette ki Szimicsku László, majd kitért a bővítésekre is. Az M1-es autópálya esetében például legkésőbb 2025 végéig kell megkezdődnie a munkálatoknak. Hangsúlyozta: azért az M1-essel és nem az M3-assal vagy M7-essel kezdenek, mert ott indokolt leginkább a kapacitásbővítés. 

Cáfolta azokat a kritikákat, miszerint miattuk emeli meg az autópálya-matricák díját: „Ez továbbra is állami feladat.” Ráadásul a számok azt mutatják, hogy a külföldi kamionosok által fizetett úthasználattal arányos útdíj önmagában több, mint amennyit a magyar államtól kapnak 1237 kilométer fenntartására és fejlesztésére – tehát valójában a külföldi kamionosok fizetik meg a hazai gyorsforgalmi hálózat fenntartását.

 

 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.