BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Pár hónapon belül összeér Magyarország legújabb hídja – képek

Látványosan halad előre Magyarország legnagyobb hídépítési projektjében a Duna Aszfalt, a beruházás jövő nyáron készülhet el.

Közel jár a befejezéshez Magyarország legnagyobb futó hídberuházása Paks és Kalocsa között, amely hetven kilométeres kerülőutat rövidít le – számolt be a Magyar Építők. A lap kiemeli, hogy az új Duna-híd a hazai Duna-szakasz huszadik hídjaként várhatóan 2024 nyarára készülhet el a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében.

Kalocsa híd Magyar Építők
Fotó: Magyar Építők

A beruházás részleteiről azt írják, hogy elkészültek a Duna vizét elterelő műtárgyak (amelyek a megépülő híd számára kedvező irányba terelik a fősodort, csökkentve az új hídpillérek terhelését), a két ártéri és egy mederhídból álló hídszerkezet pedig még idén elnyerheti végső formáját. A Duna bal partjára került keretműtárgy szerkezete elkészült, már az aszfaltozás is megtörtént. Az itt épülő, bal parthoz kapcsolódó ártéri híd 220 méter hosszú szerkezete elnyerte végleges formáját, az első hídfőnél már a dilatációs szerkezetet is beépítették.

Ez a szakasz a felszerelt kerékpároskorlátokkal, a szerkezet harmonikus egységével már a kész híd látványának előfutára

hangsúlyozta a laphoz eljuttatott összegzés. A kalocsai oldali felszerkezet sóvédelmi és szigetelési munkáit követően megkezdődött a kocsipálya öntött aszfaltozása, miközben a híd főtartó külső szerkezete már megkapta a teljes korrózióvédelmi rétegrendet is. A híd belsejében mostanra kiépült a vizsgálójárda, az elektromos- és hídmonitoring hálózatot emellett szakaszosan kivitelezik.

Kalocsa híd Magyar Építők
Fotó: Magyar Építők

 

A mederhíd kalocsai ága közel jár a záráshoz

Az átlagos Duna-vízszint fölé 40 méterrel magasodó, baloldali pilonok már nyolcszintnyi (32 darab) ferdekábellel vesznek részt a mederhíd teherviselésében, míg a paksi pilonokra hét szint (28 darab) ferdekábel került fel. A Hídépítő Zrt. által szerelt mederhíd kalocsai ágának fő tartószerkezete a támasztól 82,5 méterre nyúlik ki, míg a paksi hídág 77,5 méterre ágaskodik a projekt teljes időtartama alatt zavartalanul üzemelő nemzetközi hajózási útvonal fölé. A kalocsai hídágon már csak 3 zömnyi (3-szor 5 méter) távolság hiányzik, hogy az ártéri híd szerkezetéhez hozzázárjon.

A jobb oldali ártéri híd 286 méter hosszúságú, kétezer tonnás acél felszerkezete mostanra már a tervezett saruszerkezetein nyugszik. A pályán a szakemberek szakaszosan elkészültek a hídtartozékok szerelésével (pl. a hídszegéllyel, a korlátok és kandeláberek fogadó talplemezeivel), így

még idén megkaphatja a szerkezet a végleges korrózióvédelmet és szigetelést.

A paksi ártéri híd szerelőterét elbontották, így megkezdődhetett az árvízvédelmi töltés mentett oldalán a keretműtárgy vasbeton szerkezetének kivitelezése is, amely a vízügyi igazgatóságok és a katasztrófavédelem zavartalan közlekedését biztosítja a későbbiekben az újonnan épülő 512. számú út alatt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.