A magyarországi kávépiac értéke nagyjából 200 milliárd forint éves forgalmat produkál. Ebből 85-86 milliárd forint a kiskereskedelmi (FMCG) értékesítésből származik és 110-120 milliárd forint a vendéglátásból (HORECA). Ezen a piacon a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. 8-9 százalékos piaci részesedéssel bír – mondta Békefi László a cég ügyvezető igazgatója. A társaság két erős kávémárkát terjeszt. A Coca-Cola Company 100 százalékos tulajdonában levő Costát és a Coca-Cola HBC (Nem ugyanaz a tulajdonosi kör) portfoliójában szereplő Caffe Vergnanót.
A Costa 2020-ban került (amúgy jelentős befektetésként) az amerikai Coca-Cola Companyhoz, míg a Vergnanóban (Casa del Caffè Vergnano) 2022-ben szerzett 30 százalékos kisebbségi tulajdonrészt a Coca-Cola HBC.
A Békefi László a mostani promóciós tájékoztatón összefoglalva elmondta, a Vergnano a klasszikus prémium kategória, amely kifejezetten a hagyományos kávézókultúrába passzítható prémium termék. Ennek megfelelően a márkát elsősorban a HORECA szektorban terjesztik, jelenleg több száz kávézóban. Persze a márka megtalálható a kiskereskedelmi polcokon is franchise partnereken keresztül néhány önálló Vergnano kávézóban. A Costa alapvetően urbánus, dinamikus fiatalos márka, amely javarészt a kapszulás piacon van jelen, de néhány vendéglátó egységben is hozzá lehet jutni.
Lapunk kérdésére, miszerint nem okozott-e zavart a Coca-Cola-leányoknál a két márka szinte egy időben történő megjelenése, azt válaszolta, hogy nem, jól el tudták különíteni a célcsoportokat. Más kérdés persze, hogy a két márka egyszerre van jelen mind a HORECA, mind az FMCG piacon más-más súllyal persze, de hatalmas átfedéssel.
Ráadásul Békefi László kérdésre válaszolva elmondta, hogy a Costa kávézólánc hamarosan újra indulhat egy új franchise partnerrel, amely azt sugallja, hogy a Costa sem egy alsó polcos márka, amely a kiskereskedelmi üzletekben keresi a célközönségét. Lapunk kérdésére, hogy ki lesz az új partner, Békefi László még nem szeretett volna részletek elárulni.
Emlékezetes, hogy a Costa kávézólánc sztorija a pandémia alatt meglehetősen csúnyán fejeződött be, értelemszerűen a Coca-Cola ebből szeretne kimaradni. Annál is inkább, mert úgy tűnik, mind Casa del Caffè Vergnano, mind pedig a Costa itthon egyelőre sikersztori, ugyanis jelentős forgalomnövekedést sikerült elérnie a cégnek a két márkával.
Magyarországon a Vergnano különösen jól cseng, nem véletlen, hogy a márka többségi tulajdonosának képviselője Carolina Vergnano is Magyarországra jött learatni kicsit a munka gyümölcsét.
A rendezvényen a családi vállalkozás kezdetéről és az ambíciókról beszélt, illetve arról, hogy mára 90 országban van jelen a márka és a meglehetősen diverzifikált globális piacon nagyon komoly pozíciókat mondhatnak magukénak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.