Megújított ajánlást adott ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) a befektetési szolgáltatók javadalmazásáról, amelynek alkalmazását január 1-jétől várja el a hazai székhelyű vállalkozásoktól, befektetési szolgáltatást nyújtó hitelintézetektől, alapkezelőktől és ezek itthoni fióktelepeitől.
Alapvető elvárás, hogy a befektetési termékek értékesítése után járó javadalmazás ne arra ösztönözze az értékesítőket vagy az intézményt, hogy összeférhetetlen módon saját érdekeiket helyezzék előtérbe.
A javadalmazás és az egyéb ösztönzők nem alapulhatnak kizárólag vagy döntően mennyiségi üzleti szempontokon.
A mennyiségi szempontok mellett olyan kritériumokat is ki kell dolgozni, amelyek segítenek megfelelni a szabályozási követelményeknek, a belső eljárásoknak, biztosítják az ügyfelekkel való tisztességes bánásmódot, segítik elnyerni az ő elégedettségüket.
Az MNB támogatja a teljesítményjavadalmazás utólagos kiigazításának lehetőségét, hogy még inkább eltántorítsa az intézmények munkatársait az ügyfél érdekeinek mellőzésétől a rövid távú teljesítménycélok eléréséért.
Ha helytelen gyakorlatra derül fény, alkalmazhatók különleges eljárások, például halasztottan lehet kifizetni a teljesítményjavadalmazást, vagy a már átadott pénzeket vissza is lehet követelni.
Jó gyakorlat lehet, ha a teljesítmények javadalmazásánál valamennyi termék esetében azonos szempontokat alkalmaznak, ha határozatlan idejű nyílt végű befektetésnél több évre vagy a termék beváltásáig elhalasztják a javadalmazást, illetve ha a befektetési tanácsadók ügyfélkiszolgálásának minőségét az intézmény a hozzájuk kötődő panaszok számával méri.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.