„A mostani beruházásnak egyértelműen a nemzetgazdasági hatása a jelentősebb. Ezt az is igazolja, hogy a magyar kormány kiemelt státuszúvá nyilvánította, miután az autóipari fejlesztéseket támasztja alá. A Magna vezetője egyébként már sejtette, hogy a BMW és a Mercedes után az Audinak is szeretnének beszállítani, sőt Nyugatra is terjeszkednének. A mikrokörnyezetre, Vecsésre és környékére mindenesetre biztosan pozitív hatással lesz” – mondta a Világgazdaságnak Hadnagy Ernő, a RaktárAD társalapítója és a Had Consult Kft. tulajdonosa a WLP Vecsési projekt bokrétaavató ünnepségén.
Az Európa-szerte a legmodernebb raktárak létesítéséről ismert, belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező WLP (Weerts Logistics Park) és RaktárAD 2023-ban Vecsésen indította el harmadik magyarországi beruházását a hazai kormány támogatásával. A cégcsoport környezettudatos szellemben épülő logisztikai parkjában az eddigi legnagyobb területet elfoglaló ügyfél, a kanadai székhelyű Magna International Inc. majdani üzemének legmagasabb pontját érte el. A Magna a világ csaknem harminc országában van jelen, és a Mercedes kecskeméti és a BMW debreceni üzeme számára gyárt majd karosszériaelemeket.
A 241 ezer négyzetméter nagyságú bázis az MTI korábbi közlése szerint
175 millió euróból (66,34 milliárd forint) épül fel.
Az első fecske, a Magna mintegy 19 milliárd forint értékű beruházásához a magyar kormány 13 milliárddal járult hozzá.
A 60 hektáros területen a WLP négy, egyenként 50 ezer négyzetméter körüli, elsősorban nagy logisztikai cégek befogadására alkalmas óriáscsarnokot épít, miközben magyar partnere, a RaktárAD kifejezetten a kkv-k és mikrovállalkozások számára fejleszt logisztikai központokat. A 36 ezer négyzetméter összterületű vecsési létesítményben kisebb cégek, műhelyek kétezer négyzetméter nagyságban bérelhetnek területet.
„A mostani beruházás nem az akkumulátorgyártáshoz köthető, a Magna ugyanis a BMW és a Mercedes beszállítója. Nyugat-Európában jól megfigyelhető az a tendencia, hogy a nagy autóipari gyárak közelébe települnek a beszállítók, ez történik Magyarországon is” – folytatta Hadnagy. A szakember szerint
az autóipar gyengélkedését használják ki jelenleg a nyugat-európai vállalatok, amelyek a kedvező gazdasági helyzet miatt olyan országban létesítenek központokat, mint a magyar.
Kelet-Európa is csak profitálhat ebből, mert hoz a konyhára – jegyezte meg.
Hadnagy Ernő arról is beszélt, hogy a hazai logisztikai cégek megfelelnek a kor követelményeinek, az automatizáció és robotizáció pedig abban segít nekik, hogy a betanított dolgozók helyett inkább a magasan képzett munkaerő alkalmazásában gondolkodjanak. „A Magna mintegy 40 ezer négyzetméteren kezdi meg itt a működését, de az üzem végleges nagysága attól is függ majd, hogy a jövőben mennyire terheli le a kapacitásait a BMW. Nekünk mindenesetre van lehetőségünk a további bővítésre” – közölte a RaktárAD társalapítója.
„Úgy tervezzük, hogy a termelés egy része 2025 végén indul el, megrendelő nélkül. Az első berendezéseket jövő márciusban telepítjük, de a gyártáshoz idő kell: az autóiparban ez 18 hónap, addig mintapéldányokkal látjuk el az ügyfeleinket. A toborzást már elkezdtük a vecsési csarnokunkba, a kulcspozíciókat betöltöttük, és a general managerünk is megvan, aki nem mellesleg magyar. Jelenleg 23 fő dolgozik ezen a projekten, később ez a szám felmegy 350-re, ennyi embert szeretnénk alkalmazni 2026 végén, 2027 elején, de ehhez az is kell, hogy a vevőink megfelelő ütemben adják el az autóikat” – válaszolta a Világgazdaság kérdésére Lerouge Gautheir, a Magna International Inc. alelnöke, aki azt is elárulta, hogy cége
több mint 50 millió eurót (18,95 milliárd forint) invesztál a vecsési létesítménybe.
A budapesti Liszt Ferenc Repülőtér mindössze 11 percre található, így a csarnokok ideális bázisként szolgálhatnak mind a légi, mind a vasúti, mind pedig a közúti teherszállításban gondolkodók számára.
Az eseményen Szlahó Csaba, Vecsés város polgármestere, Szűcs Lajos országgyűlési képviselő és Yves Weerts, a Weerts Group elnök-vezérigazgatója is beszédet mondott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.