A Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM) szakmai támogatása mellett a Gazdasági Versenyhivatal 2023. július 1-jén indította el az árfigyelő rendszert , amely már több mint 5 hónapja támogatja a háború, a szankciók és a multik árspekulációja miatt megemelkedett infláció letörését – derült ki a GFM közleményéből.
Az online platform az árak összehasonlíthatóságán keresztül támogatja a családok tudatosabb vásárlási döntéseit.
Az elmúlt hónapokban a rendszer bizonyított, hiszen a kötelező akcióval együttesen érdemben járult hozzá ahhoz, hogy a kormány vállalásához képest két hónappal korábban, már októberre egy számjegyűre szorította vissza az infláció mértékét.
Az online árfigyelő az árak összehasonlíthatóságán keresztül nagyban fokozta a versenyt a kiskereskedelmi üzletek között:
indulása óta az eddig megfigyelt 62 termékkategóriából 50 termékkategóriában átlagosan 5,5 százalékkal csökkentek az átlagárak.
A megfigyelt élelmiszerek árainak július elejéhez képest mért mérséklődése mintegy 0,4 százalékpontos inflációcsökkentő, illetve több mint 1,3 százalékpontos élelmiszer-inflációt csökkentő hatással járhatott a KSH inflációs fogyasztói kosarának súlyait figyelembe véve.
A karácsonyi nagybevásárlás előtt is érdemes használni az árfigyelőtSokat spórolhatnak a családok az adventi időszakban. |
Az online árfigyelő sikerességét mutatja az is, hogy indulása óta már több mint 1,4 millió látogatója volt, a szabad szavas keresések száma pedig átlépte a 850 ezret.
A családok megvédése és az infláció további csökkentése érdekében a kormány arról döntött, hogy 2024-ben is biztosítja az online árfigyelő rendszer működését, valamint a felhasználói visszajelzések alapján kibővíti a megfigyelt termékköröket, ezzel is tovább fokozva a kiskereskedelmi üzletek közötti versenyt.
A GFM javaslata szerint az árfigyelő rendszerben megfigyelt termékkörök száma ennek megfelelően 18 termékkörrel bővülhet, azaz összességében 80-ra emelkedhet.
A javasolt 18 újabb termékkör meghatározásakor kiemelt szempontként érvényesült, hogy az ételérzékenységgel rendelkezők által fogyasztott termékekről is információt nyújtson a rendszer, amellett, hogy tovább bővíti a megfigyelt termékek körét.
Ennek eredményeképpen az online árfigyelő a jövőben
laktóz- és gluténmentes termékekkel egészülhet ki, mint például
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.