Mérföldkőhöz érkezett a tisztán magyar tulajdonban lévő BioTechUSA-cégcsoport, amelynek gyártó- és logisztikai központja új automata raktárral bővült Szadán. A fejlesztés 1 milliárd forintból valósult meg, amelyből az állami támogatás mértéke 245,4 millió forint.
A BioTechUSA-cégcsoport saját tulajdonban lévő gyártóüzemeit és logisztikai központját Szadán és Dunakeszin alakította ki, összesen közel 44 ezer négyzetméter hasznos összterületen, 24 ezer raklap tárolási kapacitással. Itt gyártja és csomagolja termékei túlnyomó részét: évente 20 millió szeletet, 20 ezer tonna port, 1 milliárd kapszulát és tablettát.
A 450 négyzetméter alapterületű, kétszintes automata raktárban szintenként 20 sor, összesen 9600 láda helyezkedik el, amelyek ki- és betárolását 4-4 rakodógép végzi. A két szint közötti ládamozgatást 3 lift segíti, a folyamatot pedig a munkatársak 6 kezelőpulton keresztül irányítják.
A havonta nagyságrendileg 60 ezer rendelés lebonyolítására és 300 ezer darab termék tárolására képes raktár a hagyományos, „ember az áruhoz” elvvel szemben az „árut az emberhez” elven működik, amelynek egyik legnagyobb előnye, hogy a dolgozó részéről nem igényel fizikai raktári bejárást. A fejlesztésnek köszönhetően, amennyiben a raktár összes kiszedési pontja teljes kapacitással üzemel, percenként 8 rendelés kiszedésére képes. Ezáltal a kiszedési idő töredéke lett a hagyományos komissiózási, azaz a kézi kiszedési időnek, így a vevői és partneri rendelések összeállítása jóval hatékonyabbá vált.
Folyamatosan fejlesztünk, amely nemcsak a termékfejlesztésben és az üzletstratégiában, hanem a kiszolgálási hatékonyságunkban is megmutatkozik. Új automata raktárunk segítségével gyorsabban és kevesebb hibával tudjuk eljuttatni a csomagokat fogyasztóinkhoz, hogy ezzel is fokozzuk a vásárlói élményt
– mondta el Lévai Bálint, a BioTechUSA-cégcsoport vezérigazgatója és társtulajdonosa.
A teljes beruházás – beleértve például a vállalatirányítási rendszer fejlesztését, az anyagmozgató gépek és a szükséges eszközök beszerzését is – összesen 1 milliárd forintból valósult meg, amelyből az állami támogatás mértéke 245,4 millió forint.
A vállalat 2024-ben is folytatja fejlesztéseit a hosszú távú omnichannel üzleti stratégiájával összhangban. Ennek lényege, hogy a cégcsoport minden lehetséges platformon értékesít: offline és online, saját és partneri webáruházakban és boltokban, edzőtermekben, hipermarketekben, élelmiszerbolt-láncokban, drogériákban, töltőállomásokon és patikákban.
Az óbudai központi irodaház korszerűsítése és edző- és boxteremmel történő bővítése mellett egy prémium, évi több mint 50 millió fehérjeszelet előállítására alkalmas gyártósor kialakítása is folyamatban van a szadai gyártó- és logisztikai komplexumban.
Az év során megkezdik az üzemi szociális épületrész bővítését szolgáló beruházásukat is, mely során növelik az öltözők és az étkező területét. Mindezekkel párhuzamosan pedig a dunakeszi üzem technológiai korszerűsítése zajlik, és további energetikai – főként napelemes rendszerek – fejlesztések kivitelezését is megkezdte a cégcsoport.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.