„Százhetvenöt évvel ezelőtt Debrecen lett a nemzet fővárosa. Azt remélem, hogy a közös munkánk eredményeképpen Közép-Európa egyik erős városa és a vidéki Magyarország fővárosa lesz rövidesen ismét. Azért jöttem, hogy a kormány és Magyarország minden választópolgára nevében a debreceni lakosok iránt kifejezzem a tiszteletünket, elismerésünket és az együttműködési szándékunkat” – mondta kedden Lázár János egy debreceni sajtótájékoztatón. Az építési és közlekedési miniszter kiemelte: az a célkitűzés, hogy a Kárpátoktól délre a magyar legyen a legerősebb ország a régióban – ehhez erős városokra, fővárosokra, vidéki központokra van szükség. Ennek jegyében zajlik a Miskolc-, Nyíregyháza-, Debrecen-gazdasági övezet fejlesztése.
Egy olyan várost szeretnénk Debrecenből építeni, mint amilyen Németországban Hamburg vagy München
– nyomatékosította, hozzátéve, az a terv, hogy a hajdúsági település legyen a legerősebb a régióban, a Kelet-Kárpát-medence fővárosa és gazdasági központja.
Debrecen ma Magyarország egyik, ha nem a legfontosabb fejlesztési központja, amely azt jelenti, hogy a kormány sok pénzt fektet a városba – erről már a debreceni polgármester, Papp László beszélt.
De mennyi is az a sok pénz?
Lázár János elmondása alapján az említett 700 milliárd forintot a következőkre költik majd el:
A tárcavezető megjegyezte, hogy a fenti összeg nem fedezi a Debreceni Egyetem fejlesztését,
az intézmény ugyanis 250 milliárd forintra tart igényt a kormánytól erre a célra.
Ezen kívül a társadalmilag hasznos, de nem akkut korszerűsítések, újítások sincsenek benne ebben a támogatásban.
„Azzal kell szembenéznünk, hogy Magyarországon”
a 2024-es, 2025-ös és 2026-os költségvetésből, a magyar adófizetők közös pénzéből Debrecenben fogunk elkölteni mintegy 700 milliárd forintot annak érdekében, hogy a BMW és minden más idetelepedő üzem jól tudja végezni a munkáját
– jegyezte meg Lázár, hangsúlyozva, hogy a beruházást Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata és a kormány képviseletében, nevében az Építési és Közlekedési Minisztérium fogja megvalósítani. Ezeknek a feltételeiről – hogy ki, melyik beruházást valósítja meg – már megállapodtak egymás között.
„Érdemben fog megváltozni Közép- és Kelet-Magyarország” – folytatta Lázár János, aki úgy véli, fejleszteni, szélesíteni kell a környező autóutakat, és akár újabb tramlink-train vasutat kell létesíteni ehhez.
A miniszter rámutatott: a politikai és városvezetőknek kiemelt feladata, hogy a népességnövekedés dacára ne romoljon, hanem javuljon az életminőség, ráadásul nemcsak Budapest, hanem az összes vidéki nagy város tekintetében is fontos az agglomerációs problémák megoldása.
Azt pedig Papp László polgármester vetítette előre, hogy 2030-ra Debrecen 4,5 százalékát adja majd a magyar GDP-nek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.