A vásárlói szokások változása ellenére 6 százalékos növekedéssel zárta az évet a Regio Játék, amihez nagyban hozzájárult az, hogy karácsonykor nem spóroltak a magyarok a játékvásárláson – közölte a cég.
Továbbra is a társasjátékok a legkelendőbbek, de tavaly a Barbie babák eladása is fellendült, nem csak a filmnek köszönhetően – tudtuk meg.
A teljes magyar játékpiaci forgalom 2023-ban elérte a 110 milliárd forintot, ebből a Regio Játék 21,421 milliárd forint forgalmat bonyolított le.
Minden eddiginél nagyobb igény volt az akciós időszakokra, és
tovább erősödött az árérzékenység is, sokan a nagy márkák helyettesítő termékeit választják inkább.
Az áruházi vásárlások kosárértéke 4,4 százalékkal, 9,4 ezer forintra nőtt a megelőző évhez képest.
Mindeközben az online rendelések kosárértéke 13 ezer forint, ez változatlan maradt, annak ellenére, hogy az internetről érkező forgalom 118 százalékkal nőtt 2022-höz viszonyítva – részletezte Gyaraki Dávid, a Regio Játék ügyvezető-helyettese.
A játékkereskedő tavaly közel 7,5 millió terméket értékesített, a legtöbb ezek közül társasjáték és kártya, legó, kisautó és más jármű, kreatív és fejlesztő játék, valamint plüss volt.
Az évet a Barbie-k uralták,
nemcsak a film, hanem az elmúlt 65 év divatját és a sokszínűséget ünneplő, évfordulós babák megjelenése miatt is.
Kiemelkedően teljesítettek még a Gabi babaháza játékok a sorozat hazai népszerűsége miatt – tette hozzá Gyaraki Dávid.
A játékpiac tetőpontja a karácsony, az ünnepi időszakban a teljes éves forgalom 25-30 százaléka valósul meg.
Ilyenkor online sokkal magasabb összegben kerülnek játékok a kosárba, átlagosan 21 ezer forint értékben.
A nagyobb ajándékokat mindenki karácsonyra tartogatja, ezért a bolti vásárlások kosárértéke is 12,3 ezer forintra ugrik az ünnep előtt – ismertette az ügyvezető-helyettes.
Mélyebben a zsebükbe nyúlnak a szülők idén karácsonykor, drága játékok kerülhetnek a fa aláAkár 10 százalékkal is többet költhetnek játékokra a szülők idén karácsonykor. Az átlagos kosárérték a fizikai boltok esetében 15,5 ezer, az online piactereken pedig 12 ezer forint lehet – derült ki a Regio Játék felméréséből. A cég kérdéseire adott válaszok szerint a gyerekek átlagosan három-négy játékot találhatnak a fa alatt idén. A csomagolópapírok főleg társasjátékokat, építőjátékokat és babákat rejthetnek. |
A legforgalmasabb nap tavaly az áruházakban december 22., a webáruházban pedig december 14. volt.
Az utóbbi érdekes fordulat, hiszen általában november végén, a Black Friday idején szokott lenni a legnagyobb online vásárlási láz.
Átalakultak a vásárlási szokások, eltolódott az ünnepi ajándékok beszerzésének ideje.
„Így a karácsony előtti másfél hétben sokkal nagyobb a forgalmunk, mint eddig bármikor” – összegezte Gyaraki Dávid.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.