BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Barbie-babákra és Legokra vágyik a legtöbb magyar gyerek

Minden eddiginél nagyobb igény volt az akciós időszakokra, és egyre többen választják a nagy márkák helyettesítő termékeit – összegezte a tavalyi tapasztalatokat a Regio Játék, amely a 110 milliárd forintos magyar játékpiacnak csaknem a 20 százalékát fedi le. A sok bizonytalanság ellenére tavaly tovább nőtt a játékkereskedő cég forgalma, de eltolódott a főszezon, a karácsony előtti tíz napban van a csúcsforgalom. A Barbie-film megdobta a keresletet, és a Gabi babaháza játékkör is tarolt a népszerű sorozat hatására, miközben a legójátékok sem mentek ki a divatból.

A vásárlói szokások változása ellenére 6 százalékos növekedéssel zárta az évet a Regio Játék, amihez nagyban hozzájárult az, hogy karácsonykor nem spóroltak a magyarok a játékvásárláson – közölte a cég.

Cute,Little,Girl,And,Boy,Playing,With,Toys,By,The
Fotó: Shutterstock

Továbbra is a társasjátékok a legkelendőbbek, de tavaly a Barbie babák eladása is fellendült, nem csak a filmnek köszönhetően – tudtuk meg.

A teljes magyar játékpiaci forgalom 2023-ban elérte a 110 milliárd forintot, ebből a Regio Játék 21,421 milliárd forint forgalmat bonyolított le.

Minden eddiginél nagyobb igény volt az akciós időszakokra, és

 tovább erősödött az árérzékenység is, sokan a nagy márkák helyettesítő termékeit választják inkább.

Az áruházi vásárlások kosárértéke 4,4 százalékkal, 9,4 ezer forintra nőtt a megelőző évhez képest.

Mindeközben az online rendelések kosárértéke 13 ezer forint, ez változatlan maradt, annak ellenére, hogy az internetről érkező forgalom 118 százalékkal nőtt 2022-höz viszonyítva – részletezte Gyaraki Dávid, a Regio Játék ügyvezető-helyettese. 

Mire vevők a szülők?

A játékkereskedő tavaly közel 7,5 millió terméket értékesített, a legtöbb ezek közül társasjáték és kártya, legó, kisautó és más jármű, kreatív és fejlesztő játék, valamint plüss volt. 

Az évet a Barbie-k uralták,

nemcsak a film, hanem az elmúlt 65 év divatját és a sokszínűséget ünneplő, évfordulós babák megjelenése miatt is. 

Plymouth,,Minnesota,-,October,14,,2022:,Dreamworks,Gabbys,Dollhouse,Toys
Fotó: Shutterstock

Kiemelkedően teljesítettek még a Gabi babaháza játékok a sorozat hazai népszerűsége miatt – tette hozzá Gyaraki Dávid. 

Last minute csúcsforgalom karácsonykor

A játékpiac tetőpontja a karácsony, az ünnepi időszakban a teljes éves forgalom 25-30 százaléka valósul meg.

Ilyenkor online sokkal magasabb összegben kerülnek játékok a kosárba, átlagosan 21 ezer forint értékben. 

A nagyobb ajándékokat mindenki karácsonyra tartogatja, ezért a bolti vásárlások kosárértéke is 12,3 ezer forintra ugrik az ünnep előtt – ismertette az ügyvezető-helyettes.

Mélyebben a zsebükbe nyúlnak a szülők idén karácsonykor, drága játékok kerülhetnek a fa alá

Akár 10 százalékkal is többet költhetnek játékokra a szülők idén karácsonykor. Az átlagos kosárérték a fizikai boltok esetében 15,5 ezer, az online piactereken pedig 12 ezer forint lehet – derült ki a Regio Játék felméréséből. A cég kérdéseire adott válaszok szerint a gyerekek átlagosan három-négy játékot találhatnak a fa alatt idén. A csomagolópapírok főleg társasjátékokat, építőjátékokat és babákat rejthetnek.

A legforgalmasabb nap tavaly az áruházakban december 22., a webáruházban pedig december 14. volt.

Az utóbbi érdekes fordulat, hiszen általában november végén, a Black Friday idején szokott lenni a legnagyobb online vásárlási láz. 

Átalakultak a vásárlási szokások, eltolódott az ünnepi ajándékok beszerzésének ideje.

„Így a karácsony előtti másfél hétben sokkal nagyobb a forgalmunk, mint eddig bármikor” – összegezte Gyaraki Dávid.


 


 

 


 

 


 


 


 

 


 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.