BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Helyreállítaná a biztosítási szektor iránti bizalmat az MNB

A Magyar Nemzeti Bank és a Magyar Biztosítók Szövetsége hagyományteremtő egyeztetést folytatott a jövő kihívásairól. Az MNB nagyszabású figyelemfelhívó marketingkampányt is tervez.

Hagyományteremtő céllal biztosítói reggelin tekintették át a szakma előtt álló aktuális kihívásokat a hazai biztosítók, a Magyar Biztosítók Szövetsége és a Magyar Nemzeti Bank (MNB). A megbeszélésen Kandrács Csaba, az MNB felügyeleti alelnöke 21 biztosító vezérigazgatóját, illetve felső vezetőjét, a Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) főtitkárát, illetve a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) miniszteri biztosát látta vendégül – írta hétfői közleményében az MNB.

Budapest,,Hungary,-,Sept,8,,2021,-,Hungarian,National,Bank
MNB
Hamarosan indul az MNB marketingkampánya.
Fotó: Anna Linda Knoll / Shutterstock

Az egyeztetésen elhangzott, hogy a 2023. márciusi rendkívüli lakásbiztosítási átszerződési lehetőség erősíti a piaci versenyt, valamint a pénzügyi és biztosítási tudatosságot. Ennek következtében javulhat a biztosítókba és a szektor egészébe vetett bizalom, tovább erősödhet a pénzügyi stabilitás, illetve növekedhet a kereslet az egyéb biztosítási termékek iránt is.

A meglévő lakásbiztosítással rendelkezők áttekinthetik, hogy szerződésük alapján ingatlanuk, ingóságaik nem alulbiztosítottak-e, illetve összehasonlíthatják meglévő szerződésüket a biztosítók új ajánlataival.

A jegybank erőteljes marketingkampányt indít annak érdekében, hogy az ügyfelek figyelmét felhívja a biztosítóváltás lehetőségére, kiemelten pedig a kedvező szolgáltatási minőséget szavatoló Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosításokra (MFO), és a biztosítóktól is aktív kommunikációt és tisztességes versenyt vár el.

A kampány egyik célkitűzése, hogy a csaknem egymillió biztosítatlan háztartás figyelmét ráirányítsa a lakásbiztosítás fontosságára.

Az egyeztetés résztvevői egyetértettek abban, hogy szükség van az etikus életbiztosítási keretrendszer további erősítésére, többek között az értékesítés, a költségek, a megfelelő ár-érték arány, illetve a felügyelési eszközök vonatkozásában.

Egy akciófilm sem izgalmasabb, mint az MNB száz éve – interjú

A második világháborúban hűséges dolgozóival a „nemzet aranyát” mentette meg a német megszállók elől. Túlélte a világ egyik legnagyobb hiperinflációját, amelynek során az utcán söpörték az elértéktelenedett pengőt. Két éve az egyik legmodernebb hazai múzeumot nyitotta meg Magyar Pénzmúzeum és Látogatóközpont néven, ahol robotok fogadják a belépőt. Százéves lesz idén a Magyar Nemzeti Bank, az évfordulóra készülő kiállításról és a telt házzal működő látogatóközpontról Hergár Eszter, a Magyar Pénzmúzeum és Látogatóközpont igazgatója beszélt a Világgazdaságnak.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.